Szalma Botond elmondta, a fővárosban csupán 92 centiméteres a vízállás, holott egy teherhajónak 200 centiméter feletti vízszint lenne a megfelelő. További gondot jelent, hogy a Gellért-hegynél található Ínség-szikla is kilátszik a vízből, ez a helyzet pedig óriási károkat okoz a kereskedelmi hajózásnak, ezáltal a mezőgazdaságnak és az iparnak is.
Az apály miatt jelenleg egy 1500 tonna hordképességű hajó mindössze 400 tonnát tud szállítani, miközben a költségek ugyanakkorák, az üzemanyagárak emelkednek, így egy-egy hajóúttal csak veszteségeket termelnek. A téli időjárás miatt pedig mindössze két hét maradt a vízi közlekedés és szállítmányozás lebonyolítására.
A legfőbb gond Szalma szerint az, hogy a hajózási útvonalakat nem tartják megfelelőképpen karban, ezért a MAHOSZ a Duna medrének kotrását sürgeti.
A hajók az ISD Portolan Kft. kikötő-igazgatója, Szabó Gyula elmondása szerint csak alacsony merüléssel, csökkentett terheléssel, a kisvízi felár miatt pedig drágábban tudnak szállítani.
Az MTI információi szerint a kialakult helyzet a szállítmányok vasútra, közútra való átcsoportosítása miatt egyelőre nem veszélyezteti az ISD Dunaferr kokszolóművének ellátását - írja a Hvg.