A Füstli - és ízvariánsai - a legutóbbi kutatási adatok szerint 12%-kal a piac abszolút győztesének számít, nevét a termék különleges, bükkfával füstölt íze ihlette. A Sága saját kutatásából kiderül, hogy a virslit legtöbben és legrendszeresebben önálló ételként fogyasztjuk (78%), legyen az főzve vagy grillezve. A rendszeres vásárlók 28%-a feltétként, 30%-uk pedig alapanyagként használja fel.
Az ACNielsen legfrissebb, 2012. áprilisi adatai szerint a Sága Foods Zrt. a hazai virsli szegmens vezető gyártójaként, 26%-os árbevételével és 16,5%-os mennyiségi részesedésével messze megelőzi a versenytársait. A Füstli és ízvariánsai a teljes virsli piaci eladások 21%-át teszik ki értékben, mennyiségben pedig 12%-át. 2011-ben a vállalat éves belföldi árbevételének közel 1/3-át, 3 300 millió forintot meghaladó profitot termeltek a cégnek.
A Füstli család 12 éve, 2000 óta piacvezető termék, és már pár hónappal a bevezetését követően a legkeresettebb, legkedveltebb márkává vált a magyar fogyasztók körében. A füstölt ízvilágnak, a hosszúkás, vékony formának, az ízléses csomagolásnak és kiemelkedő minőségnek köszönhetően, a Füstli 2007 óta viseli a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet.
A sárvári üzemben működik az itthon található legkorszerűbb gyártósor, aminek köszönhetően mindössze másfél óra elég ahhoz, hogy a termék fogyasztásra kész állapotban az asztalra kerülhessen. Fantázianevét különleges, bükkfával füstölt íze miatt kapta.
A virslit legtöbben és legrendszeresebben önálló ételként esszük (78%), legyen ez főzve vagy grillezve. Emellett a rendszeres vásárlók 28%-a feltétként, 30%-uk alapanyagként használja fel, és jellemzően - hétvégén és hétköznap egyaránt - a reggeli (54%), illetve az esti (48%) étkezések során fogyasztják.
A Sága saját kutatása érdekes adatokkal szolgál a virsli vásárlási szokásokról, például a megkérdezettek 92%-a legalább havonta vásárol virslit, de igen magas arányuknak, 74%-uknak kéthetente belekerül a kosarába, közülük 46% legalább hetente fogyasztja.
A Füstli története
A Füstli születését alapos piackutatás előzte meg. A 2000-ben végzett átfogó felmérésből kiderült, hogy az akkori előrecsomagolt virslik kínálata és minősége szegényes. Mindössze 1-2 gyártó volt a piacon, ami minimális termékválasztékot jelentett. A Sága az elemzés eredményéből arra a következtetésre jutott, hogy a magyar fogyasztók a hazai piacon szívesen vásárolnak minőségi virslit. A cég termékfejlesztési csapata ekkor kezdett el dolgozni a hiánypótló terméken. Külföldi minta alapján vállalkoztak a füstölt ízvilág kifejlesztésére, amely különlegességnek számított Magyarországon.
A vásárlók ekkor még csak a műbeles virsliket ismerték, ezért volt forradalmi a Sága technológiája, amivel olyan hámozott virslit tudtak előállítani, amelyek saját csomagolásában megfőzhető. Ilyet még évekig nem tudtak készíteni a cég versenytársai. Szintén egyedülálló volt a hosszúkás, vékony forma, a piacon lévő vaskos, rövidebb virslikkel szemben.
Így jött végül létre 2000-ben a kiemelkedő minőségű Sága Füstli, majd 2001-ben a Sága Sajtli (Sajtos Füstli), 2 féle kiszerelésben (140g és 350g).
A Füstli rukkolt elő elsőként színes, ízléses csomagolással, felváltva a korábbi termékek nagyon egyszerű borítását. 2012 februárjától teljesen megújult a termékcsalád csomagolása, még lendületesebb, modernebb, fiatalosabb megjelenést kölcsönözve a termékeknek. Ezzel egy időben egy új ízvariánst vezettek be, Ínyenc Füstli néven, amely a legkedveltebb fűszernövények - bors, fokhagyma, vöröshagyma, kömény - kombinációja. Ez valódi újdonságot képvisel a virsli palettán.