A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége csatlakozott azokhoz a szintén a Fortune 500 (az Egyesült Államok ötszáz legnagyobb árbevételű nyílt részvénytársaságáa) közé tartozó cégek által alapított csoportosuláshoz, akik egy fenntarthatóbb mezőgazdaságért küzdenek, írta a Reuters.
A The Filed to Market elnevezésű csoportosulát 3 évvel ezelőtt hozta létre a Keystone nevű non-profit szervezet annak érdekében, hogy javítsák a mezőgazdasági termelékenységet és csökkentsék a természetes erőforrások felhasználását. A csoportosuláshoz farmercsoportok, gabonatermesztők és elsősroban élelmiszergyártók csatlakoztak. A tagok között van az Amerikai Kukoricatermesztők Szövetsége, a Bunge Ltd., a Kellog Inc, a Cargill és a Coca-Cola is.
A Wal-Mart az első kiskereskedelmi lánc, ami csatlakozik a csoportosuláshoz, és egyben a legnagyobb tagja is. "Nagyon ambicózus célkitűzéseink vannak azzal kapcsolatban, hogy fenntartható termékeket adjunk el, és ez teljesen beleillik a szövetség tevékenységi körébe" - nyilatkozta a Reutersnek a Wal-Mart fenntarthatóságért felelős menedzsere, Rob Kaplan.
A partnercsoport a legfőbb terményekkel kapcsolatos kutatásokat végez és farmerekkel működik együtt, hogy a mezőgazdaságot a lehető legkörnyezetbarátabbá tegyék. A nyár elején megjelent tanulmány szerint hat terményt - kukorica, pamut, krumpli, rizs, szójabab és búza - termelnek sokkal hatékonyabban, mint az elmúlt harminc évben.
A csoport egyik projektjében például a General Mills 25 idahoi búzatermesztővel dolgozott együtt, hogy megnézzék, hogyan lehet maximalizálni a műtrágya és az egyéb mezőgazdasági termelésben felhasznált olyan termékeket mint a vetőmagvak, rovarirtók és növényvédőszerek.
A Wal-Mart 20 millió tonnával akarja csökkenteni a üvegházhatású gázainak a kibocsátást 2015-re. Tavaly például ennek szellemében a cég valamivel több mint 600 kilogramm főzőolajat hasznosított újra mint biodízel, szappan, illetve takarmányhelyettesítő.