A magyarországi élelmiszer kiskereskedelem bevételei meghaladták az 1370 milliárd forintot a 2012. február és 2013 január közötti időszakban, ami az egy évvel korábbi adatokhoz képest 4 százalékos emelkedést mutat. Mennyiség szempontjából azonban egy százalékos csökkenést mondhat magáénak a szektor ugyanerre az időszakra nézve.
A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a legkiugróbb, kétszámjegyű árnövekedést a margarin, a kakaópor, a jégkrém valamint a gabonapehely és szelet érték el, mennyiségben a sajt, az ásványvíz és a tejföl mutatta a legnagyobb emelkedést.
A vállalat közlése szerint megállt az élelmiszer-kiskereskedelem évek óta tartó koncentrálódása. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése a tizenkét hónap alatt ugyanúgy 65 százalék, ahogy egy évvel korábban. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre stabilan 35 százalék jut.
A teljes bevételből 27 százalékkal részesednek a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok, amelyek zöme a lakóhelyek közelében működik, és ezeket a vásárlók kényelmesen, gyorsan meg tudják közelíteni. A 200 négyzetméteres és az ennél kisebb boltból a Nielsen legutóbbi teljes, országos felmérése során összesen 17 405-öt regisztráltak. Ez 89 százaléka az összesen 19 544 egységből álló magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatnak.