Az Új Széchenyi Terv támogatásával megvalósuló több mint egymilliárd forintos beruházással bővíti egészségtudatos vásárlóknak szánt termékválasztékát a Sole-Mizo Zrt. - tájékoztatta az élelmiszer-ipari cég az MTI-t.
A 480 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert projekt során az egészségtudatos táplálkozási irányzatoknak megfelelő speciális, új savanyított tejtermékeket kívánnak kifejleszteni, melyeket a jövőben a bel- és külpiacon értékesítenek. A kutatás eredményeként létrehozandó termékcsalád előállításának alapvető célja, hogy a joghurt-féleségek probiotikus élősejt száma jelentősen növekedjen, egyúttal csökkenjen a gyártás során felhasznált adalékanyagok, illetve cukor mennyisége.
A Bonafarm-csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. Magyarország értékesítésből származó nettó árbevétele 2012-ben meghaladta a 40 milliárd forintot, ennek mintegy negyedét adta az export. A cég mérleg szerinti vesztesége 526 millió forint volt tavaly. Sole-Mizo Zrt. az ország négy településén - Szegeden, Bácsbokodon, Csornán és Marcaliban - több mint ezer embert foglalkoztat. A Sole-Mizo Zrt. évente több mint 200 millió liter tejet dolgoz fel négy üzemében. A cégnek Romániában és Szerbiában működik leányvállalata.