2014 februárjában a mezőgazdasági termelői árak 10,9%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a növényi termékek ára 17,0%-kal esett vissza, az élő állatok és állati termékeké viszont 1,7%-kal emelkedett.
2014 februárjában a gabonafélék ára 23,5%-kal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A búza felvásárlási ára 53 900 forint, a kukoricáé pedig 45 400 forint volt tonnánként.
Az ipari növények ára 15,9%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, ezen belül az olajos növényeké 18,8%-kal esett vissza. A napraforgó felvásárlási ára a januári jelentős árcsökkenés után, februárban ismét meghaladta a betakarítási árszintet. 2014 februárjában 105 300 forintba került tonnánként, ami 34 %-os árnövekedést jelent egy hónap alatt, de az egy évvel korábbi ártól így is 24,6%-kal maradt el.
A burgonya ára 3,9%-kal tovább emelkedett a tavaly februári magas árszinthez viszonyítva. A zöldségfélék ára 2,4%-kal csökkent, a gyümölcsféléké pedig 1,2%-kal nőtt előző év februári árhoz mérten.
A vágóállatok termelői árszintje 2014 második hónapjában 2,8%-kal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A vágósertés termelői ára 1,3%-kal mérséklődött, így a felvásárlási ára 382 forint volt kilogrammonként, míg 2013. szeptemberben még 435 forint volt. A baromfi ára összességében 3,3%-kal maradt el az előző év februárjától. A vágócsirke felvásárlási ára a januári árszinthez viszonyítva is 0,8%-kal csökkent.
Az állati termékek ára 12,3%-kal volt magasabb 2014 februárjában az előző év azonos időszakához képest. A tojás ára 12,4%-kal csökkent, miközben a tej termelői ára 18,3%-kal nőtt. A tej felvásárlási ára tavaly július óta folyamatosan nő.
Az elmúlt években nemigen volt példa arra, hogy a hazai előállítású UHT-tejek fel tudták volna venni az árversenyt a sokszor irreálisan alacsony árú importtejekkel, a közelmúltban azonban 0,1 százalékos ultra magas hőmérsékleten kezelt (UHT), zsírszegény tejének piacra dobásával a legnagyobb hazai tejfelvásárlónak számító, magyar tulajdonban lévő Alföldi Tej Kft. felvette a kesztyűt. Ezt követően példátlan módon magyar tejjel kampányolva hirdetett olyan akciót az Aldi, amely alkalmas lehetett arra, hogy letörje a hazai tejárakat.
2014 január-februárban a mezőgazdasági termelői árindex 12,5%-kal csökkent 2013 ugyanazon időszakához képest. Ezen időszak alatt a növényi termékek ára átlagosan 18,7%-kal esett vissza, az élő állatok és állati termékeké pedig 0,2%-kal emelkedett.