Új agrármarketing-stratégiát fogadtak el - jelentették be az Agrármarketing Kódex című budapesti konferencián. A 2015-2017-re szóló program célja, hogy támogassa az ágazati együttműködést és összehangolja a marketingtevékenységeket. A tervekről őszig tartó rendezvénysorozaton egyeztetnek.
Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) elnöke szerint a készülő kódex kiegészíti a kkv- kra épülő nemzeti vidékpolitika rendszerét. Az aláírók közösen vállalják a felelősséget a termékek fejlesztésére, a minőség javítására, valamint a tisztességes piaci magatartás és reklámszabályok betartására.
A Földművelésügyi Minisztérium (FM) nyitott a kódexben foglalt együttműködésre, és kifejezetten támogatja a kezdeményezést - mondta Czerván György, a tárca államtitkára.
Az új program számára 2015 az előkészítés éve, és a pénzügyi alapot az EU közösségi agrármarketing-forrásai, valamint a partnerek együttesen biztosítják.