A magyar vásárlók több mint fele nyitott arra, hogy online vegyen napi fogyasztási cikket, a lakosság 62 százalékának azonban az is fontos, hogy lehetőleg élelmiszerboltban szerezze be a szükséges termékeket. A Nielsen legfrissebb felméréséből az is kiderül, hogy a magyar fogyasztók 52 százaléka szerint a bolti vásárlás kellemes időtöltés - írja az MTI.
A közvélemény kutatás szerint a fogyasztók többsége összességében vegyi termékeket venne a neten. Magyarországon a válaszadók leginkább tusfürdőt, kozmetikumot és dezodort vennének. A megkérdezettek túlnyomó része az üzletben és személyesen veszi át az online megrendelt termékeket.
A felmérés rámutatott arra, hogy az internetes vásárlás és a valódi boltok határai ötvözhetők, amely új módszerek kitalálására ösztönzi a kereskedőket és a gyártókat is. A Nielsen úgy véli, hogy a legsikeresebb kiskereskedők és gyártók összekötik a fizikailag érzékelhető világot a virtuálissal, és használják az új technológiákat is.
Ilyen digitális megoldások lehetnek például az online vagy a mobil kuponok, a wifi és a számítógép az eladótérben, hogy a vásárlók a bolti választék mellett az online megrendelhető termékekről is tájékozódhassanak. A magyar fogyasztók hatvanhét százaléka leginkább ennek a megoldásnak örülne - derül ki a felmérésből.