Célzott külpiaci törekvésekkel segítenék a magyar kis- és középvállalkozások exportját - jelentette ki Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója. Ezért a Kereskedőház Export Expressz nevű programjával és új stratégiai elemekkel bővíti tevékenységét.
Az új szakmai program egyik legfontosabb eleme, hogy a kereskedőház elsősorban a magyas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat támogatná. Ezért az MNKH a legpiacképesebb iparágakból jelenleg 20-30 már sikeres exportőr termékeinek, illetve szolgáltatásainak keres értékesítési lehetőségeket. A prémium minőségű hazai élelmiszerek és magas hozzáadott értékű kézműves termékek exportja miatt az MNKH létrehozta az Áldomás nevű ernyőmárkát is.
A kereskedőház már több mint 3000 magyar kis- és középvállalkozással alakított ki partneri viszonyt és továbbra is keressük az együttműködés lehetőségét az exportképes cégekkel - mutatott rá Ducsai-Oláh Zsanett. Induló szakmai programunk célja, hogy a rendkívül erős nemzetközi versenyben olyan új, innovatív eszközökkel bővítsük a tevékenységünket, melyek révén még hatékonyabban, még több hazai vállalkozás folytathat sikeres exporttevékenységet, ezzel növelve az ország gazdaságának motorját jelentő KKV szektor teljesítményét - tette hozzá.
Az induló szakmai program másik fontos pillére az innovatív vállalkozások, illetve a startupok támogatása. Hazánk számos területen - egészségügy és biotechnológia, gépgyártás, mérnöki szolgáltatások - nemzetközileg is versenyképes. Az MNKH ezért egy külön szervezeti egységet hozott létre, amely az innovatív termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar KKV-kat támogatja. A kereskedőház emellett elindítja startup programját, hogy javítsa az ígéretes hazai startupok érvényesülését.
Az MNKH programjának harmadik eleme a külföldön élő magyarokkal mélyítené el az együttműködést. Emellett aktívan keresi a potenciális partnereket a külpiacokon, illetve szívesen fogadja az ilyen irányú megkereséseket is.