Garázscégből exportvállalat - Új lehetőségek a kkv-k számára

agrarszektor.hu
Három pillérre épülő szakmai programot indít el a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a hazai kis- és középvállalkozások exportjának bővítéséért. A cég a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt fektet a magas hozzáadott értékű magyar termékek és szolgáltatások nemzetközi piacszerzésére, de a hazai innovatív vállalkozások, startupok külpiacra juttatása is kiemelt figyelmet kap. Új elemként jelenik meg továbbá a határainkon kívül élő magyarok üzleti kapcsolatrendszerének erőteljesebb kiaknázása is.

Célzott külpiaci törekvésekkel segítenék a magyar kis- és középvállalkozások exportját - jelentette ki Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója. Ezért a Kereskedőház Export Expressz nevű programjával és új stratégiai elemekkel bővíti tevékenységét.

Az új szakmai program egyik legfontosabb eleme, hogy a kereskedőház elsősorban a magyas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat támogatná. Ezért az MNKH a legpiacképesebb iparágakból jelenleg 20-30 már sikeres exportőr termékeinek, illetve szolgáltatásainak keres értékesítési lehetőségeket. A prémium minőségű hazai élelmiszerek és magas hozzáadott értékű kézműves termékek exportja miatt az MNKH létrehozta az Áldomás nevű ernyőmárkát is.

Fókuszban a mezőgazdaság
A Kereskedőház törekvéseiben kiemelt fókuszt kaptak a minőségi mezőgazdasági termékek is. A hazai agrárkivitel jelentős része ugyanis mezőgazdasági alapanyagként, nyersanyagként kerül exportálásra, ezért ösztönözni kell a minél magasabb feldolgozottságú, magasabb hozzáadott értékű termékek kivitelét. Ha a kkv-kat exportpiacokhoz segítjük, akkor több nyersanyagot dolgoznak fel a hazai termésből, ezzel az alapanyagtermelést is támogatjuk - emelte ki Ducsai-Oláh Zsanett.

A kereskedőház már több mint 3000 magyar kis- és középvállalkozással alakított ki partneri viszonyt és továbbra is keressük az együttműködés lehetőségét az exportképes cégekkel - mutatott rá Ducsai-Oláh Zsanett. Induló szakmai programunk célja, hogy a rendkívül erős nemzetközi versenyben olyan új, innovatív eszközökkel bővítsük a tevékenységünket, melyek révén még hatékonyabban, még több hazai vállalkozás folytathat sikeres exporttevékenységet, ezzel növelve az ország gazdaságának motorját jelentő KKV szektor teljesítményét - tette hozzá. 

Az induló szakmai program másik fontos pillére az innovatív vállalkozások, illetve a startupok támogatása. Hazánk számos területen - egészségügy és biotechnológia, gépgyártás, mérnöki szolgáltatások - nemzetközileg is versenyképes. Az MNKH ezért egy külön szervezeti egységet hozott létre, amely az innovatív termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar KKV-kat támogatja. A kereskedőház emellett elindítja startup programját, hogy javítsa az ígéretes hazai startupok érvényesülését.

Garázscégből exportvállalat
A hazai nagyvállalatok szinte az összes piaci szegmensben megjelennek a nemzetközi piacokon. Van olyan hazai vállalkozás, amely termálvizes szappanokkal vált garázscégből prémium termékeket előállító vállalattá, mások pedig a divatvilágban próbálnak szerencsét. A kereskedőház szerint az innovációk és a start up cégek nem csupán a jóléti termékeket jelentik, hanem a mindennapi életet segítő alkalmazásokról is szólnak.

Az MNKH programjának harmadik eleme a külföldön élő magyarokkal mélyítené el az együttműködést. Emellett aktívan keresi a potenciális partnereket a külpiacokon, illetve szívesen fogadja az ilyen irányú megkereséseket is.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?