A versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a társaság jogszerűtlenül népszerűsítette az ásványvizét több televíziós műsorban és a honlapján is, ugyanis a jogszabályi tilalom ellenére gyógyhatást tulajdonított a terméknek, valamint az egészségi állapotra vonatkozó, jótékony hatásokkal jellemezte az ásványvizet. Ezeket az állításokat azonban a cég bizonyítani nem tudta, ezáltal megtévesztette a fogyasztókat - közölte az MTI.
Jelentkezzen most a Portfolio kétnapos agrárkonferenciájára!
Agrárszektor 2015: két nap, 60 előadó, 700 résztvevő, és a magyar agrárszektor legforróbb témái
A társaság mindezeken felül a Magyar Vöröskereszt ajánlásával is népszerűsítette az ásványvizet, ami tilos az európai szabályozás szerint. A GVH nem állapította meg a Magyar Vöröskereszt Fejér Megyei Szervezetének felelősségét, az eljárást megszüntette a szervezettel szemben.
Az élelmiszerek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseket és az ágazati jogszabályokat is, tehát gyógyhatás nem tulajdonítható élelmiszernek, valamint az egészségre gyakorolt hatásra vonatkozó állítások csak a szigorú európai normáknak megfelelően, az ágazati szabályok szerint tehetők - közölte a GVH.