Az UHT tejeknél a tisztességtelen forgalmazói magatartás elsősorban a termékek beszerzési ár alatti értékesítésével, illetve a magyar és külföldi tejek árképzésének különbségében valósulhat meg - derül ki a NÉBIH közleményéből. A hivatal az elmúlt időszakban 41 ilyen irányú vizsgálatot végzett. Az ellenőrzések felét hat kereskedelmi láncnál, illetve három - kereskedelmi lánchoz franchise szerződéssel kapcsolódó - kiskereskedőnél folytatták le, míg a másik felét kereskedő kis- és középvállalkozásoknál.
Az árképzés vizsgálatakor jelentős eltéréseket tapasztaltak. Egyes tejeket akár 10-30%-kal magasabb árréssel is értékesítettek, ami miatt főként a magyar termékek fogyasztói ára emelkedett. Ezzel pedig jelentős negatív hatást gyakoroltak a hazai termékek eladásaira az egyébként is ár érzékeny piacon.
A szakemberek a 41 ellenőrzés több mint 30%-ánál megállapították a tisztességtelen forgalmazói magatartást. A szabálytalanságok összesen 19 féle - 5 kereskedelmi és 14 gyártói, úgynevezett saját márkás - tej forgalmazását érintették, amelyek közül 9 magyar és 10 külföldi gyártású volt. A szabálysértések súlyosságát mérlegelve végül öt esetben összesen 96 millió forint termékpálya felügyeleti bírságot szabott ki a hivatal.