A nyári szezon a legfontosabb időszak a sörgyártóknak: az időjárás mellett a különféle programok is növelik az eladásokat ebben az időszakban - idén ráadásul két fontos sportesemény, a labdarúgó EB és olimpia is komolyan fokozhatja a fogyasztást. A Heineken Hungária Sörgyáraknál is magasak az elvárások a következő hónapokra, nem csak a sport és az időjárás miatt, hanem azért is, mert a jelentős nyári fesztiválok 70 százalékát a cég valamely márkája szponzorálja - mondta el Sopronban a Portfoliónak José Matthijsse, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója. A holland származású menedzser - akinek több évtizedes globális piaci tapasztalata van, hiszen korábban Afrikában és Haitin is dolgozott - március közepétől irányítja a Heineken magyarországi leányvállalatát.
A magyarok nyitottak az új sörökre
A cég folyamatosan próbál újítani a magyar piacon, és június elején új terméket vezet be a HORECA-szektorban - hogy milyen típusút, azt a fogyasztók döntésére bízzák. Három különböző sörkülönlegesség közül választják ki azt, amelyik végül bevezetésre kerül.
A vezérigazgató szerint a magyar fogyasztók nyitottak az újdonságokra, bár egész más típusú söröket visznek haza, mint amilyeneket a vendéglátóhelyeken vásárolnak. "Bevásárlásnál inkább a hagyományos söröket választják, de elképzelhető, hogy ilyen téren is nyitottak lennének az újra" - tette hozzá.
Marad a 4 decis sörösdoboz?
A Soproni egy éve vezette be a 4 deciliteres kiszerelésű sörösdobozokat: José Matthijsse ezekről elmondta, hogy a mainstream söröknél nem vált be a kisebb kiszerelés, a prémium söröknél viszont működik, például az alkoholmentes, vagy az ízesített termékeknél. A tapasztalatok alapján a dobozos Heineken, mint prémium sör a jövőben is marad 4 deciliteres, de a Soproni már vissza is váltott a fél literes dobozokra. A Heineken piacain egyébként globális szinten vannak eltérések a dobozok térfogatában, van, ahol 2 vagy 3 deciliteres, máshol 6,5 vagy 7,5 deciliteres dobozokban árulják a sört.
A sörfogyasztásnál különösen fontos kérdés a minőség és az ár közötti viszony: Magyarországon még mindig nagy a kereslet az olcsó termékekre, míg a prémium sörök értékesítése lassan nő. A korábbi évek gazdasági nehézségeinek hatására a régió több országában csökkent az alkoholos italok fogyasztása, ez nem csak a sörpiacra volt hatással. Az üzletláncok ennek ellenére elárasztják sörrel a magyar piacot, és ezzel lefelé nyomják az árakat, ami nem könnyíti meg a gyártók dolgát.
José Matthijsse elmondta azt is, hogy a cég továbbra is elkötelezett a hazai alapanyagok mellett. A vezérigazgató szerint magától értetődő, hogy a sörgyártók főleg a helyi alapanyagokat használják, hiszen közösségi, gazdasági és ökológiai szempontból is ez az ésszerű lépés. A Soproni az idei évtől 100 százalékban Magyarországon termesztett árpából készül, a cég a teljes magyarországi sörárpa-termés 20 százalékát használja fel. A Strongbow ciderekben használt alma nagy része is Magyarországról származik: a Heineken az éves magyar almatermés 10 százalékát használja fel cidergyártáshoz.