A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint Magyarországon 1990-ben még fejenként 105 liter sör fogyott, ami 2014-re 59 literre esett. Az iparágban technológiai és minőségi forradalom következett be, így azóta a sörfogyasztás 68 liter per főre emelkedett, bár a növekedés a Covid időszakot követően megtorpant.
A magyar fogyasztás 2023-ban az európai trendekhez hasonlóan csökkent: ez 2023-ban alig több, mint 5,4 millió hektoliter volt, ami 10 százalékos visszaesést jelentett a 2022-ben mért 6,01 millió hektoliteres szinthez képest. Az idei évben ugyan sikerülhet ennek a lemaradásnak egy részét ledolgozni, de hosszú távon - illeszkedve a globális trendekhez - az alkoholfogyasztás visszaesésével párhuzamosan a sörfogyasztás is trendszerűen csökken.
Az elmúlt években látványos a minőségi sörök felé történő elmozdulás: szintén a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a szuperprémium és prémium szegmensek aránya idén már a teljes sörforgalom harmadát teszi ki, szemben a 4-5 évvel ezelőtti 25 százalékkal.
A sörtípusok közül a világos lager sör a legkedveltebb, legyen az bajor, bécsi vagy pilzeni típus. Ezt követik az IPA sörök, de a forgalomban gyakorlatilag a világ 107 elismert sörtípusából mindegyik előfordul. Ezek a karakterek jellemzik az alkoholmentes ízesítetlen söröket is, az ízesítettek között pedig a magyar ízlésnek megfelelő gyümölcsök és gyümölcskombinációk vezetik a piacot. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár gyümölcs ízű, akár nem ízesített variánsról, folyamatos népszerűségnek örvendnek a fogyasztók körében. A Dreher Sörgyárak részéről Szabó Ibolya Vállalati kapcsolatok igazgatója elmondta, hogy jól láthatóan növekszik az igény az alacsonyabb alkoholtartalmú termékek iránt, amelyekben a könnyed jelleg dominál.
A teljes cikk a HelloVidék oldalán olvasható.