A fagylaltút a borutak családra szabott, felturbózott változata. Az érdeklődő családok bejárják a környék farmjait, és - nem meglepő módon - végigkóstolják a gazdák által helyben, saját fejésű tejből készített fagyijait. A gyerekek egyúttal megismerhetik a farm működését, a tejtermelést, de sok gazda állatsimogatóval és szedd magad akciókkal is igyekszik növelni a túra vonzerejét.
A mezőgazdasági turizmus folyamatosan növekszik Marylandban, akárcsak az Egyesült Államok többi államában. Az emberek szeretnék megtudni, honnan származik az élelmiszer, és felvenni a kapcsolatot a gazdákkal, akik megtermelik - mondta Mark S. Powell, Maryland mezőgazdasági minisztériumának marketing vezetője.
Egy 2012-es felmérés szerint csak Maryland államban több mint háromszáz farm nyújtott turisztikai szolgáltatásokat, és a szám az Agweb tudósítása szerint tovább növekszik. A lakossága 80 százaléka úgy nyilatkozott: szívesen vásárol élelmiszert a helyi termelőktől, az adatok pedig alátámasztják a megnövekedett keresletet.
Öt év alatt, 2007 és 2012 között 24 százalékkal, 28 millió dollárra növekedett a helyi specialitások értékesítése, a megnövekedett érdeklődés pedig a piaci gondokkal küzdő gazdák számára is nagy lehetőséget jelent. Az elmúlt évtizedben csaknem kétszáz marylandi tejgazdaság zárt be, ugyanakkor a helyi alapanyagokból történő fagylalt- és sajtkészítés egyre jövedelmezőbb, és a tendencia folytatódhat az olyan akcióknak köszönhetően, mint a fagylaltút, aminek során a látogatók a farmokat járva ebédelnek, fagyiznak, húst és tojást vásárolnak. Az állam mezőgazdasági minisztériuma "fagyi füzetet" nyomtat az érdeklődők számára, amit - jó turista módjára - minden állomáshelyen lebélyegeztethetnek, a túra végeztével pedig elküldhetik a tárcának, hogy részt vehessenek a promócióhoz kapcsolódó nyereményjátékon.
Forrás: blog.syngenta.hu