Óriási piacot jelentenek a magyar fesztiválok, és nem csak "popszakmai" szempontból. A legnagyobb rendezvényeken akár százezernél is többen fordulnak meg, ez pedig komoly feladatot jelent az élelmiszer-beszállítóknak, például a sörgyártóknak vagy a borkereskedő cégeknek. Július végén már a kétharmadánál jár a fesztiválszezon: két nagyrendezvényt, a soproni VOLT-ot és a zamárdi Balaton Sound-ot már magunk mögött hagytuk, összlátogatószámuk meghaladta a 300 ezer főt.
Heineken: a cider húzta az idei szezont
A két nagy rendezvény sörszállítója, a Heineken Hungária az agrárszektor.hu-t arról tájékoztatta, hogy mindkét fesztiválon nőtt a forgalmuk. A VOLT-nál - vállalati szinten - több mint 10%-kal növekedett az előző évhez képest, köszönhetően a rekord látogatószámnak és a kánikulának. A csapolt sörök forgalma generálta a növekményt teljes egészében, és népszerű volt az idei innovációjuk, a csapolt Soproni APA (American Pale Ale) is: idén összesen 1,5 km-nyi sörvezetéken keresztül jutott el a vendégekhez a csapolt sör a fesztivál területén. Kiemelték, hogy
A Heinekentől megtudtuk azt is, hogy a Balaton Soundon (ahol a közönség összetételéből következően sokan fogyasztanak sör vagy fröccs helyett koktélokat, long drinkeket - a szerk.) is növekedett a forgalom összeségében. A növekedés fő motorja itt is a Strongbow volt, elsősorban a csapolt kiszerelés hozott kiemelkedő eredményt, mindkét íz nagyon népszerű volt. A Heineken sör és az alkoholmentes radler értékesítés a tavalyi szintet hozta.
Egyre többen fröccsöznek
A VOLT-on 10 ezer liter bor fogyott, az idei Szigeten pedig 20-25 ezer literrel számolnak - tudtuk meg a Borhálótól. A szigetes rendezvények borszállítója szerint a nyári fesztiválokon összesen 50-60 ezer liter bor fogyhat. Az is kiderült, hogy a Balaton Sound látogatói másképp fogyasztják a borokat, mint Sopronban, vagy a Hajógyári Szigeten: a Balaton partján inkább a nagyobb víztartalmú fröccsöket kedvelték.
A borkereskedés egyébként akár naponta többször is indít kamionokat a fesztiválokra, elsősorban a friss készletek fenttartása érdekében. A bor és a fröccs egyre népszerűbb ezeken a rendezvényeken, egyre több külföldi is fogyasztja, spritzer néven népszerűsítik. A borszállítónál a fröccsborok kiválasztásánál hosszas keresés után esett a választás a Kamocsay Ákos neszmélyi Irsai Olivérjére és Merlot Roséjára. A két alapbor mellett a Borháló öt palackozott bort is szállít a Szigetre: ez a szortiment a Várszegi Pincészet boraira épül.
De mennyibe kerül a sör a Szigeten?
A Dreher Sörgyárak a Sziget sörös támogatója - néhány év kihagyással - már a kezdetek óta, 2009 óta pedig minden évben a Dreher márka a "Sziget hivatalos söre". Tavaly már több mint 440 ezer látogatója volt a Szigetnek, idén a napi teltház határa 90 ezer fő: ha minden más tényező változatlan lenne, úgymint a programok, időjárás, promóciók, más italmárkák aktivációi a fesztiválon, akkor úgy látják, hogy a látogatók számával arányosan nőhet a sörfogyasztás is.
A Dreher arról tájékoztatott, hogy tavaly nagyon sikeres és kedvelt volt a Hidegkomlós, amit idén is visznek a fesztiválra, az alkoholmentes és ízesített D24-hez hasonlóan. Mint írták, a Szigeten nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy a sör a legjobb minőségben legyen kapható a fesztivál területén.
A cég idén több tanksörözőt is nyitott Budapesten, és ezek nagyon jól szerepelnek, így ezt a sörtípust most bemutatják a Szigeten is. A tanksör pasztőrözetlen és egyenesen a sörgyárból érkezik tankokban, tehát majdnem olyan, mintha valaki a sörgyárban inná.
Azt is megtudtuk, hogy tervezik, de
Az árak viszont nem változnak, ugyanannyiért sörözhetnek a fesztiválozók, mint tavaly (igaz, a Classic Dreher helyett idén Hidegkomlósat csapolnak majd a pultokban):
- Csapolt Dreher Hidegkomlós/Dry Hop, 0,5l: 650 forint
- Dobozos Dreher Classic, 0,5l: 740 forint
- Dobozos Dreher Hidegkomlós/Dry Hop, 0,5l: 740 forint
- Dobozos D24 alkoholmentes, 0,5l: 510 forint
- Dobozos D24 alkoholmentes, gyömbér/pomelo-grapefruit/lime-málna, 0,5l: 510 forint
(Forrás: Dreher Sörgyárak Zrt.)