A Tribine-nak nevezett kombájnt az amerikai Ben Dillon fejlesztette ki mérnökcsapata segítségével, és a nagy bemutatkozásra augusztus legvégén került sor az iowai Farm Progress Show agrárkiállításon. Véleményük szerint a narancssárga-feketére festett monstrum jelenti a betakarítás jövőjét, sőt ez számít a legnagyobb innovációnak az 1940-es évek óta, amikor az első önjáró arató-cséplőgépek megjelentek a piacon. A Tribine első változatai még Case IH, illetve Gleaner kombájnok alapjaira épültek, a most elkészült verzió viszont saját dizájnt és egyedi technikai megoldásokat képvisel.
Ha az újfajta kombájnt összevetjük jelenlegi versenytársaival, még a meglehetősen termetes Claas Lexion 780 TT is eltörpül mellette. A "vetészöld" színű német gépet 6 literes, 626 LE-s Mercedes-Benz motor hajtja, míg a Tribine lemezfedele alatt 6,7 és 9 literes, egyenként 590 LE-s Cummins erőforrások dolgoznak (a kisebbik a meghajtásért felel, a nagyobbik a cséplő- és tisztítórendszert működteti).
A Claas tömege 18 tonna, az amerikai gépé 22, de ha figyelembe vesszük, hogy a Tribine jelenléte feleslegessé tesz minden más gépet a betakarításnál, a talajtaposás mértéke összességében nála lesz kedvezőbb. Verhetetlen a kapacitás és munkateljesítmény területén is: a Claas Lexion magtartálya 12 500 literes, üzemanyagtartályába 1150 liter gázolaj fér, miközben a Tribine magtartálya bő 36 000 liter terményt képes elnyelni, 1900 literes üzemanyagtartálya pedig 24 órás folyamatos munkavégzést tesz lehetővé. Egy 30 hektáros (amerikai) szójaföldön például a Tribine-nak elég 4-szer ürítenie, míg a hagyományos kombájnoknak akár 10-12 alkalommal is meg kell tenniük ezt.
A Tribine egy kombájn, illetve egy kiközelítő kocsi kombinációjának tekinthető, és a kereskedelmi árát is ennek megfelelően igyekszenek majd kialakítani. Az összegyűjtött, akár 27 tonna tömeget is elérő gabonát kevesebb, mint 2 perc alatt üríti le, ami alig jelent időveszteséget a betakarítás során.
Természetesen nem kell mindig megvárni, hogy csurig legyen a tartály. A teljes tisztítófelület nagysága elképesztő, megközelíti a 8,5 négyzetmétert. Óriási, 96 cm átmérőjű rotorját 270 fokban veszi körbe a kosár, a szalmát vagy szármaradványokat viszont a gép apró darabokra vágja, és oldalra kifújja, így viszonylag leszűkül ennek felhasználhatósági köre. A 4,4 m-es szállítási szélesség és a 10,6 méteres hosszúság is azt jelzi, hogy a Tribine-t nem feltétlenül a magyar viszonyok közé tervezték. A gép ára egy hagyományos kombájné lesz, megtoldva egy átrakókocsi bekerülési költségének mintegy kétharmadával.
A hatalmas tükrökkel és 360 fokos LED-lámpákkal felszerelt Tribine fordulási sugara kisebb, mint a jelenlegi kombájnoké. A fülkéje is szokatlan kialakítású, a beszállást lengőajtó segíti, és még a padló egy része is üvegezett a jobb kilátás érdekében. Nincs kormányoszlop sem, mindent joystick segítségével lehet irányítani.
A hónapokon keresztül tesztelt újfajta kombájn a vizsgálati eredmények szerint nemcsak gyorsabb és hatékonyabb munkavégzésre képes, de 3-10%-kal csökkenti a talajtömörödés mértékét is. A 2017-es szezonban már az első vásárlók is próbára tehetik a Tribine képességeit.