Az elmúlt évben többször felröppent a hír, hogy tervezik a kivonulásukat. Aktuálissá válhat ez a kérdés 2017-ben is?
Többször hangsúlyoztuk, de ismételten meg tudom erősíteni, hogy a Tesco cégcsoport átalakítását célzó portfólió-átvizsgálás befejeződött. Dave Lewis, a Tesco csoport vezérigazgatója júniusban, illetve októberben a munkatársaknak szóló videóüzenetben is megerősítette, hogy a Tesco elkötelezett a közép-európai - ezen belül a magyar - vállalat jövőbeni fejlesztése mellett, így ezeknek a spekulációknak nincsen valóságalapjuk.
Hogy alakult az üzleti eredmény 2016-ban az előző évhez képest?
Az előző év azonos időszakához képest az egész csoport forgalma, valamint értékesítési volumene nőtt. Ez bizakodásra ad okot, de rengeteg tennivalónk van még.
A vasárnapi boltzár megítélése a mai napig ellentmondásos a lakosság és a kereskedők körében is. Mik a Tesco tapasztalatai ezzel kapcsolatban? Hogy alakul most a forgalom vasárnaponként a Tesco áruházaiban?
A 2015-ös év tapasztalata alapján a vasárnapi zárva tartás alapjaiban változtatta meg a vásárlói szokásokat: jóval tudatosabb fogyasztói magatartásformát eredményezett.
A vállalat gyorsan alkalmazkodott az áprilisban megváltozott piaci környezethez: a boltzár eltörléséről szóló jogszabály hatályba lépését követő első vasárnapon 147, míg egy héttel később már az összes hazai áruház és a Tesco Online Bevásárlás is működött. A hosszú távon fenntartható működést a vásárlók visszajelzéseit figyelembe véve alakítottuk ki.
Egyeztetnek a kormány illetékesével vagy a kiskereskedelemért felelős miniszteri biztossal a belengetett további piacbefolyásoló intézkedésekről?
A bejelentett intézkedések kapcsán az Országos Kereskedelmi Szövetség már jelezte ezt a szándékot az illetékesek felé.
Több hír szólt arról a 2016-os év második felében, hogy a Tesco komoly létszámhiánnyal küzd. Hogy alakul most a munkaerőhiány? Várható-e béremelés a közeljövőben?
Az előző évhez képest nincs jelentős változás a dolgozói létszámban, de folyamatosan vannak nyitott pozícióink, százas nagyságrendben országszerte. A szakképzett munkaerő megtalálása jelenti a nagyobb nehézséget: például több hús-, baromfi-, csemege-sajt-eladóra, pékre és targoncásra lenne szükség. A Tesco idén nyáron 3,5 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre, ez átlagosan 11 százalékos béremelést jelentett 14 000, nem vezető beosztású munkatársunk számára, de folyamatosan vizsgáljuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel vonzó munkahellyé tehetjük a vállalatot.
A Budapesti Gazdasági Főiskolán végzett közgazdászként, majd a Debreceni Egyetemen szerezte második diplomáját mint EU szakközgazdász. Tescós karrierjét 2003-ban kezdte kereskedelmi vezetőként, majd többféle munkakörben dolgozott. Később a beszerzésre került, ahol frissáru- és GM beszerzési igazgató volt. 2014-ben kapta meg a működési igazgatói kinevezését, 2015-től pedig a magyar piac ügyvezető igazgatója lett.
Fejlesztések terén mik a további tervek a közeljövőben?
A legnagyobb hangsúly most a frissáru-választék bővítésén és fejlesztésén van, de továbbra is kiemelt figyelmet kapnak az úgynevezett speciális élelmiszerek. Hazánkban is egyre többen érintettek valamilyen ételintoleranciában, számukra folyamatosan fejlesztjük és bővítjük a csökkentett glutén- és laktóztartalmú élelmiszerek kínálatát, de növekszik a bio- és a csökkentett cukortartalmú termékek portfóliója is.
Szintén a tavalyi év újítása volt a Közép-Európában elsőként Budaörsön bevezetett Scan&Shop rendszer: a vásárlók klubkártyájuk beolvasása után a bejáratnál elhelyezett Scan&Shop készülékekkel saját maguk szkennelhetik be a megvásárolni kívánt termékek vonalkódjait. A szolgáltatás hamarosan újabb funkciókkal bővül: elindul az okostelefonon történő szkennelés, így egy ingyenes alkalmazás letöltése után a saját eszköz segítségével is lebonyolítható lesz a bevásárlás, illetve megnyitjuk a rendszert a Clubcard kártyával nem rendelkező vásárlók számára is.
A cikk saját termék népszerűsítését szolgálja.