A Rolls-Royce részéről a megállapodás nem tekinthető egyedi "kilengésnek", hiszen az 1904-ben alapított patinás brit cég már az első világháborúban is készített hajtóműveket az angol légierő számára, és azóta is szívesen kirándulgat a személyautó-gyártáson kívüli területekre. A Claas a továbbfejlesztett, kedvezőbb fogyasztású MTU 1000, 1100, 1300 és 1500 típusszámú MTU motorokat a Lexion és Tucano kombájnjaiba, a Jaguar önjáró silózóiba, valamint az összkerékhajtású Xerion traktoraiba szereli majd be. Az erőművek a 100-480 kW (135-645 LE) teljesítménytartományt ölelik fel, és megfelelnek a Stage V kibocsátási előírásoknak. Pedig az új európai emissziós osztályzat csak 2019 januárjától lép érvénybe, és ez a részecske-kibocsátási határértéket a pillanatnyi 25 mg/kWh helyett 15 mg/kWh-ban szabja meg.
Az erőforrások a Daimler OM 93x és OM 47x dízelmotorok alapjaira készülnek, hiszen a Rolls-Royce Power Systems AG hosszú távú szerződést kötött a Daimler AG-vel, sőt maga is németországi központú. Ennek az a magyarázata, hogy jogelődjét, a névadóul szolgáló MTU-t (Motoren- und Turbinen-Union) a Boden-tó partján lévő Friedrichshafenben alapították 1909-ben. A tervek szerint évente 4-5 ezer erőforrás kerül majd a Claas csúcsminőségű eszközeibe. A nálunk is komoly piaci részesedéssel bíró német mezőgépgyártó vállalat semmit sem bíz a véletlenre, amit az is bizonyít, hogy a piacra dobás előtt már jó ideje teszteli az MTU-motorokkal ellátott gépeit. A Rolls-Royce Power Systems főhadiszállása továbbra is Friedrichshafenben van, és világszerte 10 ezer dolgozót foglalkoztat.
Az MTU ugyanakkor a Daimlerhez kötődik régebbi szálakkal, hiszen az a Wilhelm Maybach (és fia, Karl) alapította, aki 1907-ig a Daimler-Motoren-Gesellschaft technikai igazgatójaként munkálkodott. Eleinte repülőgépek hajtóműveit gyártották (például a Zeppelin léghajókét), majd vonatokét és hajókét is. 1921-ben a Berlin Motor Show szenzációjának számító kísérleti autómodell is az ő nevükhöz fűződött (ez volt a 70 LE-s Maybach W3), a II. világháborúban pedig a német tankokhoz állítottak elő motorokat.