Egy magyar cég joghurtja lett az első a Tudatos Vásárlók Egyesületének gyümölcsjoghurtos terméktesztjén - derül ki a szervezet közleményből. A megvizsgált termékek közül a Balmazújváros mellett található Virágoskút bio málnás-szamócás joghurtja szerepelt a legjobban. Második a Desira földiepres joghurt lett, amely az Aldi polcain megtalálható márka. A harmadik helyet pedig a Nöm Fasten epres joghurt foglalta el, amely egy alacsony zsírtartalmú osztrák termék. Az első három helyezett mindegyike több gyümölcsöt tartalmazott, mint cukrot, viszont az első kivételével valamennyi termékben volt aroma és színezék is.
A teszten összesen 41 gyümölcsös és gyümölcs ízű joghurtot hasonlítottak össze a termékcímkén olvasható információk alapján. Vizsgálták a joghurtok cukortartalmát, gyümölcstartalmát, származási helyét, valamint azt, hogy tartalmaznak-e színezéket, aromát vagy potenciálisan allergizáló hatású karragént, guargumit vagy kármint. Kiemelt figyelmet fordítottak a gyerekeknek szóló termékekre. Az általános megállapítások szerint sok a cukor és a potenciális allergizáló összetevő a gyümölcsjoghurtokban.
A lista utolsó termékei a 10 pontot sem értek el. Nyolc termék került ide, közülük négy a Danone terméke, egy a Maly Gazda joghurtja, amely egy szlovén családi vállalkozás, egyik termék a Zott Szívecske joghurt epres ízű változata, és ide került még az Eridanous Greek Style eperkészítményes joghurt is a Lidl polcairól, valamint az Alföldi Tejhez tartozó Riska epres krémjoghurt is az utolsók között végzett. Közös bennük, hogy a legtöbbnek 5 százalék alatt volt a gyümölcstartalma, több cukor volt bennük, mint gyümölcs, illetve tartalmaztak aromát, színezéket is, néhány kivétellel pedig potenciálisan allergizáló összetevőt is.
Két termék volt a teszteltek között, és mindkettő a Danone terméke, amelyek egyáltalán nem tartalmaztak gyümölcsöt. Habár a nevükben is csak az 'ízű' kifejezés szerepelt, amely megfelel a Magyar Élelmiszerkönyben leírtaknak, az egyesület szerint mégis megtévesztő lehet a fogyasztó számára.
Négy esetben a csomagolás alapján úgy ítélték meg, hogy a gyártók kifejezetten a gyerekeket célozzák meg az adott termékkel. Ebből két termék 9 ponttal a lista végére került, és mindkét termék a Danone terméke volt. Mindegyik gyerektermékre jellemző volt, hogy alacsony a gyümölcstartalmuk. A Danone Frozen például egyáltalán nem is tartalmaz gyümölcsöt, több bennük a cukor, mint a gyümölcs, van bennük aroma, és többnyire színezék is - derül ki a Tudatos Vásárlók Egyesületének közleményéből.