A nagy kerekű, összkerékhajtású SUV-okat a legtöbb tulajdonos egyfajta státusszimbólumként használja, hiszen az átlagosnál nehezebb körülmények közt ezek a szabadidőautók sem boldogulnak jobban a magasabb teljesítmény-tartományú személykocsiknál. A Nissan most változtatni igyekszik a dolgon, hiszen kifejlesztette az X-Trail SUV gumihevederrel felszerelt változatát.
A szokatlan megoldás révén a közönséges terepjáró egy csapásra "buldózerré" alakult át. Nemcsak sárban, de extrém homokos talajon vagy akár jeges-havas úton is használhatóvá vált a 122 cm hosszú, 38 cm széles és 76 cm magas gumihevederek által. A járműnél ugyanakkor nemcsak kerékcsere történt, de módosítottak a felfüggesztésen és a kerékdobokon is. Megmaradt viszont a négyhengeres, 2500 köbcentis, 170 LE-s motor, ami elegendőnek tűnik a terepjáráshoz.
A küllemre kicsit szokatlan, de kétségkívül tekintélyt parancsoló gépet egyelőre csak koncepcióautóként mutatták be a New York-i Nemzetközi Autókiállításon. A sárgított üvegek és az álcázó festés azt az érzést keltik a szemlélőben, hogy inkább egy katonai, semmint civil járművet lát.