A termékek megismertetésére, népszerűsítésére szolgál az úgynevezett Nemzeti Parki Termék Védjegy körút, amely két hónappal ezelőtt a Balaton-felvidékről indult, és az ország mind a 10 nemzeti parkját érinti. A nemzeti parki termékek minőségi, de nem tömegtermékek, ezekkel inkább a nemzeti parki látogató központokban, vásárokon, piacokon találkozhatnak az érdeklődők - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter.
Magyarországon 158 gazda 600 termékének van Nemzeti Parki Termék Védjegye, köztük élelmiszereknek és kézműves termékeknek. A gazdák pályázaton nyerhetik el a védjegyet.
Fazekas Sándor arról is beszámolt, hogy az mostani uniós finanszírozási ciklusban a nemzeti parkok mintegy 60 milliárd forintot fordíthatnak fejlesztésekre, míg az előző uniós ciklusban erre 38 milliárd forint jutott. A környezetvédelemre 2800 milliárd forint áll rendelkezésre, ez 500 milliárd forinttal haladja meg az előző európai uniós ciklusban az erre fordítható összeget. A pénzt a többi között energiatakarékosságra és a zöld ipar fejlesztésére tudják felhasználni.