Elit borszalont hoznak létre, és ezek válogatásából választják ki a piacoknak megfelelő tételeket. A kezdeményezés a Hegyközségek Nemzeti Tanácsától (HNT) és a Magyar Turisztikai Ügynökségtől (MTÜ) származik - mondta Brazsil Dávid, a HNT főtitkára az M1 csatornán.
Idén a magyar borokat népszerűsítik a visegrádi országokban, a csehországi Oenoforum 2017 nemzetközi borversenyre 15 tételt neveztek. A legjobb vörösbor egy villányi cabernet franc, a legjobb desszertbor pedig egy tokaji 6 puttonyos aszú lett.
Brazsil Dávid hangsúlyozta, hogy a magyar borokat, ezen belül a borturizmust a visegrádi országokban - különösen Lengyelországban - borbemutatóval szeretnék népszerűsíteni. Mindeközben belföldre is koncentrálnak, július 6-án Tokajban indul egy hat állomásos bormarketing roadshow.