A tervek szerint hat százalékkal, 5,6 milliárd forintra szerették volna növelni az árbevételt a 2016-os 5,3 milliárd forinthoz képest - közölte az MTI-vel Daka Zsolt, a 310 főt foglalkoztató vállalat ügyvezető igazgatója. Ennél azonban nagyobb, 5,7 milliárd forintos nettó árbevételt értek el 2017-ben, és ez nyolc százalékos növekedést jelentett. Az idei évre a cég további négyszázalékos bővülést céloz meg.
Kilenc százalékkal nőtt az előző évihez képest a termékértékesítés volumene is, főként a belföldi piacon. Tavaly 5200 tonna terméket gyártottak, ami - a bérgyártás nélkül - 370 tonnával több az előző évinél. A Gyulahús Kft. árbevételéből mintegy 4,8 milliárd forint a belföldi piacokról származik.
Az exportértékesítés elérte a 900 millió forintot, ami kétszázalékos emelkedést jelent. Exportálni főként Csehországba és Szlovákiába, valamint Nagy-Britanniába szoktak, de számolnak a németországi és a svédországi kiszállítással is. A külpiacokon főként a kolbászok és a szalámik keresettek, a hazai piacokon a kolbász és a gyulai májas a két kiemelkedő termék.
Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint adózás előtti eredményük várhatóan 200 millió forint körül alakul, ami elmarad az egy évvel korábbi, csaknem 486 milliós eredménytől. Ennek oka az volt, hogy a sertésárak emelkedtek, mivel az összköltség felét az alapanyag teszi ki.
Tavaly a cég több beruházást is végrehajtott, így például a szárazáruüzembe beszereztek egy töltőgépet, emellett egy csomagológépet is vásároltak. Idén is 200 millió forint körüli értékben terveznek gép- és eszközbeszerzést, technológiai korszerűsítést végrehajtani.