Február 7-étől hét héten át, országszerte összesen 23 áruházban és üzletben népszerűsíti a sertéshús fogyasztást az AMC és a VHT - jelentették be a szervezetek. A kóstoltató kampányok - amelyek április 30-ig tartanak - két kiskereskedelmi lánc (Auchan és Spar) áruházaiban, illetve kisebb vidéki húsüzletekben (Babati Húsbolt, Hajdúhús, Szerencsi Húsbolt) zajlanak majd, ezen kívül Budapesten a Fehérvári úti, a Rákóczi téri valamint a Fővám téri Vásárcsarnokban. A kóstoltatások mellett a húsvéti időszakban médiakampányt is szerveznek - közölte Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.
A kampányt a Földművelésügyi Minisztérium is támogatja. Czerván György, a tárca államtitkára szerint a sertéságazat kibocsátása 2017-ben 239,5 milliárd forint volt, amely 9,2 százalékkal növekedést takar és a mezőgazdaság 2500 milliárdos teljes kibocsátásának 9,4 százalékát tette ki.
Az AMC és a VHT egy megállapodást is aláírt, amely szerint kölcsönös tájékoztatással, adatszolgáltatással, ismeretek és eredmények megosztásával kívánják stabilizálni a sertéságazatot. Elsősorban a sertésállomány csökkenésének megállítását és az ágazatban dolgozók helyzetének javítását helyezik előtérbe.