Január végén-február elején növelték átadási áraikat a külföldi tulajdonú, meghatározó hazai sörgyártók - értesült piaci forrásokból az agrárszektor.hu. Információnk szerint a hazai iparág három legnagyobb vállalata, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. egyaránt drágította termékeit.
A gyártók az agrárszektor.hu kérdésére úgy nyilatkoztak, hogy árazási stratégiájukról nem adnak konkrét információkat. Kereskedőktől származó információk szerint bruttó 4-5 százalékos drágulás látszik, amely például egy 0,5 literes kiszerelésű, alsó árkategóriába tartozó, 200 forintos sörnél körülbelül 10 forintos áremelkedést jelent. Ez a termékek nagy részére igaz, de egyes sörféleségek ára ennél nagyobb mértékben - több tíz forinttal - is növekedett.
A Dreher Sörgyárak Zrt. az agrárszektor.hu-t általánosságban arról tájékoztatta, hogy az alapanyagok - például a mezőgazdasági termékek vagy az alumínium - világpiaci árának emelkedése, illetve az itthoni munkaerőpiaci kiadások növekedése hatással van a cég költségeire, így áraira is. Ugyanakkor - tette hozzá a vállalat - a termékek fogyasztói (polci) árát a kiskereskedelmi partnerek - a boltok, a szupermarketek vagy a vendéglátóegységek - határozzák meg. Információink szerint a kiskereskedelemben most a söripari áremeléseket adták tovább, így a közelmúltbeli árváltozásokban a gyártók árnövelése játszott egyedüli szerepet.