A vásárlók becsábítása és az áruházláncok közötti árverseny miatt az üzletek jellemzően alacsonyan tartják a termékek árát. Az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy emiatt a francia termelők lassan már a saját mindennapi szükségleteiket sem tudják fedezni az élelmiszerboltoknak eladott termékeik árából - deklarálják francia kormányzati körök.
Az egyik legfontosabb cél a kormány szerint az, hogy vissza lehessen állítani a "fair" (méltányos) árazást, amelyet a szupermarketek között folyó árverseny tett tönkre. A főbb szabályozási elképzelések a következőkben foglalhatók össze:
• Betiltanák az "egyet fizet, egyet ingyen kap" akciókat, bár a "kettőt fizet, egyet ingyen kap" akciókat meghagynák.
• 25 százalékban maximalizálnák az üzletek árkedvezményeit.
• Köteleznék az áruházláncokat, hogy legalább 10 százalékkal drágábban adják el az élelmiszereket, mint amennyiért beszerezték azokat. A jelenlegi szabályozás csak azt tiltja, hogy a termékeket veszteségesen, vagyis olcsóbban értékesítsék, mint amennyiért megvették.
• Termékekre lebontött árindexet készítenének, amely tartalmazná a termelők előállítási költségeit és minimális nyereségét. Ez jelentené az alapárat, amelynél kevesebbet nem fizethetnének a felvásárlók/kereskedők a termelőknek. Ez teljesen felforgatná az eddigi gyakorlatot, mivel eddig a vevők - az árhuzláncok - állípították meg, mennyit hajlandók fizetni eegy-egy termékért.
• Az éttermeket arra köteleznék, hogy ételeiket legalább 20 százalékban organikus alapanyagokból készítsék, 2022-re pedig legalább ötven százalékban jobb minőségű - így drágább - alapanyagokból dolgozzanak a mostaninál.