A Nestlé legújabb innovációjának köszönhetően a MilkyBar csokoládészeletben megdöbbentően alacsony mennyiségű cukor van. Az új termékcsaládban levegőbuborékos, porózus cukor található, amely lehetővé teszi, hogy 30 százalékkal alacsonyabb cukortartalom mellett azonos édességet érjenek el. A fehér- és tejcsokoládé felhasználásával készült, többféle méretben piacra kerülő szeletek közül a legnagyobb, 18 grammos csokoládé mindössze 95 kalóriát tartalmaz. Termékeik reformálása révén az elmúlt három évben a Nestlé több mint 60 milliárd kalóriát és 2,6 milliárd teáskanálnyi cukrot vont ki termékeiből, ezzel hozzásegítve a fogyasztókat a kiegyensúlyozott étrendhez.
A brit Ryvita Protein elnevezésű kekszekkel bővíti portfolióját. A borsófehérje felhasználásával készült termékek vörös quinoa és szezám-, valamint lenmag és feketekömény ízekben lesznek elérhetők. A cég termékfejlesztésével az innovatív termékekre nyitott egészségtudatos fogyasztókat célozza meg. Az Unilever márka tulajdonában lévő Hellmann's bejelentette, hogy az Egyesült Államok piacán hamarosan megvásárolható lesz a mindössze hat összetevőből álló ketchupja. A paradicsompüréből, mézből, fehérborsból, ecetből, hagymaporból és sóból álló ketchup mentes a mesterséges és a genetikailag módosított összetevőktől, a tartósítószertől.
Az elmúlt évben a sajtfeldolgozók szinte megduplázták a snack-kínálatukat, számos újdonság jelent meg a boltok polcain, ügyelve a magas fehérjetartalom és a kényelmi igények kielégítésére. Például a Finlandia Cheese bemutatta a prémium minőségű sajtcsík termékcsaládot, a SnackTime-ot. A Horizon Organic forgalomba hozta a Good & Go csemegéket, amelyekben különféle finomságokat (dióféléket, szárított gyümölcsöket vagy perecet) kombináltak sajttal. Különleges ízkombinációt vezetett be a Kraft a piacon Snack Trios néven. A termék sajt-, étcsokoládé- és gyümölcsvariációkat tartalmaz. Egészséges és sokoldalú snacket kínál a négyféle különleges fűszerezéssel készült Cheese Fusion termékcsalád.
2018 egyik legjelentősebb csomagolási trendje a perszonalizáció, vagyis az egyedi, limitált, személyre szóló termékek megjelenése. A trend egyértelműen a technológiai fejlődéshez kapcsolódik, mert a gyártás egyre rugalmasabbá válik mind mennyiségben, mind időben. Egyre több márkatulajdonos él a lehetőséggel és talál ki valamilyen személyre szóló, célcsoportra igazított, regionális, kisebb szériás csomagolást (pl. névre szóló palackok). A trendhez igazodva egyre több olyan kivitelezőt találni, akik nagyon kis mennyiségben kínálnak teljesen a fogyasztó igényei alapján kialakított címkéket, csomagolásokat.