Múlt hét csütörtöktől kizárólag magyar dinnye érkezik a Lidl raktáraiba, a gyümölcs származási helyét pedig minden kalodán feltüntetik. A Lidl tavaly 62 százalékkal értékesített több magyar dinnyét, mint az azt megelőző évben. Az áruházlánc a magyarországi boltjaiban 7426 tonna belföldön termesztett dinnyét, a külpiacokon közel 4000 tonnát adott el. A tavalyi szezonban a magszegény görögdinnyéből 150 százalékkal adtak el többet, mint 2016-ban.
A CBA Kereskedelmi Kft. hálózatába az első magyar dinnyeszállítmány június közepén érkezett meg. A görögdinnye-forgalom tavaly 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A forgalom 90 százalékát a hagyományos fajták teszik ki, a sárga húsú, magszegény vagy mag nélküli fajták 10 százalékot képviselnek. Tapasztalataik szerint a vásárlók a belföldön megtermelt dinnyét részesítik előnyben, egyre többen figyelnek oda a származási jelölésre.
Az Auchan Magyarország Kft. a dinnye értékesítését áruházaiban az importáru forgalmazásával június elején kezdte meg, és várhatóan június végétől kerül majd a polcokra a magyar dinnye, amelyek érkezését az első szállítmányok kihelyezésekor felirattal jelzik majd. A magyar dinnyét az Auchan csak Magyarországon értékesíti, a vállalat által értékesített dinnye mennyisége a szezonban - júliusban és augusztusban - meghaladja a 2000 tonnát. Az utóbbi három évben a korai, csíkos dinnyefajták háttérbe szorultak az áruházláncban vásárlóknál, és inkább a mag nélküli, fekete héjú, illetve az ovális típusú, nagyon édes dinnyéket választják. Emellett míg régebben inkább a nagy, 9-12 kilogrammos dinnyéket vásárolták, az elmúlt néhány évben már a 4-6 kilogrammos dinnyéket keresik.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. a június 18-ai héten kezdte meg a magyar magos görögdinnye beszerzését, és mostantól kizárólag magyar forrásból szerzi be a teljes görögdinnye választékot. A fekete magszegény, mini és sárgahúsú görögdinnye exportja a közép-európai üzleteibe június 25-ével indul. A vállalat tavaly mintegy 10 ezer tonna dinnyét értékesített Magyarországon, és ugyanennyi dinnye került a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. Az eladások nagy részét a hazai termesztésű dinnye adja, ebből értékesítik a legtöbbet, ugyanakkor évről évre nő a fekete héjú magszegény, mini és sárgahúsú fajták népszerűsége. A többi áruházlánchoz hasonlóan a vásárlók a Tescóban is a Magyarországról származó dinnyéket olyan papír konténerben találhatják, amely jelzi, hogy a termék hazai termelőtől származik.