Régen szinte minden falusi háznál tartottak mangalicát, ám az 1990-es évekre a göndör szőrű sertés egyedszáma drámaian lecsökkent, az állomány a kihalás szélére került - írja közleményében az AMC. Sikerült azonban a megmaradt létszámot összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni.
Az "Egyél jót! - A mangalicahús különleges" kampány során összesen 27 napon keresztül, 9 üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket Budapesten, és hét vidéki városban - mondta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. Ezen kívül médiakampánnyal is felhívják a figyelmet a mangalicára, print és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval, amelyben egy 1698-ból származó receptet gondoltak újra és készítettek el modern köntösben - tette hozzá.
Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétet, és ezzel több évtizedes hiányt pótol. Emellett eléri, hogy a korábban csak export piacokon kapható mangalica húsfélék és prémium termékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is egyre könnyebben jussanak el.