Az Explorer 80 und 90 meghajtásáért egy háromhenges SDF FARMotion motor felel, míg az Explorer 90.4, 100 és 110 ugyanebből egy négyhengeres változatot kap. Előbbi hengerűrtartalma 2.887, míg a másiké 3.849 cm³. Az oxidáció-katalizátor és a füstgáz-visszavezetés révén ezek a típusok az EU IIIB füstgáznormáit teljesítik. A traktorok névleges teljesítménye az Explorer 80-nál 75 lóerő, az Explorer 90 és 90.4 esetén 84 lóerő, míg a100-as modell 92 lóerővel, a 110-es pedig 101 lóerővel büszkélkedhet. Valamennyi modell 130 liter gázolajat tud feltankolni.
Az LD modelleket csak háromhengeres motorral gyártják, önsúlyuk 3.620 kg. Az MD modellek három- és négyhengeres motorokkal is elérhetőek, és 3.800-3900 kg-ot nyomnak üresen.
Mindegyik többféle mechanikus váltóval is rendelhető. Az alapváltozatban két csoportban négy fokozat, azaz nyolc előre és nyolc hátra áll rendelkezésre, illetve két csoportban 5 fokozat, ami 10 előre és hátramenetet tesz lehetővé. Mindkét verzióhoz létezik mászófokozat is, ami megduplázza az előbbi fokozatszámokat. Van mechanikus Hi-Lo meghajtású verzió is, amelyet terhelés alatt kapcsolható váltóval kombináltak. Ezzel 16 előre és hátra, illetve 20 előre és hátra fokozat jön létre. Ebben a verzióban is elérhető a mászófokozat, ami további duplázódást jelent a fokozatok számában.
A top-megoldás a két csoportban 5 sebességes powershift váltó, ami három terhelési fokozatban kapcsolható (ez is mindkét modellcsaládban rendelkezésre áll). Ez már alaphelyzetben is 30 előre és hátra fokozattal rendelkezik, amit a mászófokozat 60-ra emelhet. A váltás megkönnyítésére új botkart építettek a gépekbe. A vevő igényei szerint ez egy mechanikus (LS verzió) vagy hidraulikus SenseClutch váltó (GS verzió) lehet.
A TLT tekintetében is sok a választási lehetőség, az elektrohidraulikus rendszer ereje és a kihajtás elhelyezkedése alapján. A hátsó függesztő terhelhetősége az alapszériában 3600 kg, amit opcionálisan 4525 kg-ra lehet növelni. A fronthajtású gépekhez egy megnövelt teljesítményű (2100 kg) függesztőt kínálnak.