A kétrotoros és a hagyományos betakarítási rendszereket egy csomagba importálva a New Holland olyan közepes kategóriájú kombájnokat dobott piacra, amelyek a szalmarázós CX kategória és a kétrotoros CR kategória között foglalnak helyet. Az új, egymodelles széria a CH (Crossover Harvesting) kódot kapta és a gyártó szerint a CH7.70-es egység a hasonló teljesítményű, hagyományos kombájnokhoz képest 25%-kal jobb áteresztőképességgel büszkélkedhet, írta meg a Farmers Guardian.
A gyártó szerint az új modell azok számára lehet kifejezetten hasznos, akik elérték a betakarítási kapacitásukat a CX típusú szalmarázós kombájnokkal, különösen a zöld szárú növények esetében. A szalmarázós kombájnokat használó gazdák általában nagyon tudatosak a szalma minőségét illetően és jellemzően tartózkodnak attól, hogy egy tisztán csak forgódobos gépet válasszanak. Ezt szem előtt tartva fejlesztette a New Holland a CH-szériát úgy, hogy az a szalmarázós modellekéhez hasonló minőségű szalmát termeljen működése során.
A CH7.70-es egységek a CX6.90-es modellek alvázával és oldalpaneljeivel készültek, de a gyártó szerint az új gép teljesítménye a keskeny szerkezetű rázódobos gépekéhez hasonlítható, egészen pontosan a CR7.80-aséhoz. Az idei aratáskor Nagy-Britanniában a New Holland egy nagyszabású tesztet is elvégzett, amikor összemérte két CH7.70-es és két közepes kategóriájú CX-modell teljesítményét. Amíg a CX-egységek 28 tonnás hektáronkénti teljesítményre voltak képesek, addig az új CH-gépek 40 tonnányi gabonát takarítottak be hektáronként, és a szalma minőségét tekintve is csak kicsit maradtak el a másik géptípustól.
Az új modell legfontosabb eleme a 607 milliméteres átmérőjű, 1560 milliméteres szélességű, nagy teljesítményű cséplődob, amely a két hosszirányú rotor előtt található. A forgórész sebességét egy hidraulikus variátor segítségével a vezetőfülkéből is lehet majd szabályozni. Ez a gyártó ígérete szerint 400-1200 fordulat/perc között változhat. A cséplődob dobkosarában kap helyet a New Holland Opti-Tresh rendszere, amely lehetővé teszi, hogy a növények állapotától és érettségétől függően a gép kezelője változtatásokat eszközöljön a hátsó konkáv terület helyzetén. A konkáv terület így teljesen zárt állapotában 121 fokos körbefordulási szöggel fog rendelkezni, teljesen nyitott állásban pedig 85 fokossal. Ennek köszönhetően az érettebb növények betakarításához kisebb erőre lesz szükség, ami tovább javítja a szalma minőségét. A gyártó szerint a szemelválasztás 80%-a ebben a dobban fog megtörténni.
A learatott növény ezután a négy verőléces utóverőn halad át, ami további elválasztást tesz lehetővé, majd felemeli a szalmát a rotorokhoz. A New Holland szerint ez a megoldás is a rendszer hatékonyságát növeli. Mivel a learatott gabona minősége is elsődleges fontosságú, ezért a gyártó mindent megtett azért, hogy minimálisra csökkentse a szemek sérülését. Ebből kifolyólag a CH7.70-es - ellentétben a szalmarázós modellekkel - nem rendelkezik forgó elválasztóval. A New Holland szerint ennek köszönhetően az új modell a sérült gabonaszemek arányát tekintve majdnem azonos szinten áll a CR-szériás kombájnokkal, amelyeknél ez az arány 1% alatti.
A gabona elválasztásának utolsó fázisa a hosszirányú rotorokban történik. Ezek átmérője 533 milliméter, alig 26 milliméterrel kisebbek, mint amik a cég zászlóshajójának számító CR10.90-es modellekben vannak. A rotorok 3450 milliméter hosszúak, ami összesen 2,9 négyzetméternyi elválasztási területet jelent, ami az ilyen méretű kombájnoknál a legnagyobb. A rotorok két sebességgel rendelkeznek, 400 és 700 fordulatot tudnak megtenni percenként, a betakarított gabonától függően. A konkáv10 eleméből 8 kiemelhető lesz, ez megkönnyíti a tisztítást és a karbantartást. A rotorok végén elhelyezkedő csappantyú is nyitható-zárható, ami bizonyos növények, például repce betakarításánál külön hasznos lehet az eltömődés elkerülése érdekében.
A berendezés tisztítását a New Holland CX5-ös és CX6-os szériájú modelljeiben használt Triple-Clean légbefúvó rendszere végzi. Ennek három kimeneti nyílása van, így a ventillátornak három lehetősége van megszabadulnie a szalmatöredéktől és a pelyvától, mielőtt azok elérnék a fő rostát. A ventillátor automatikusan változtatja a sebességét, attól függően, hogy milyen lejtésű talajon halad a kombájn. Emelkedőn lassít a befúváson, lejtőn pedig gyorsítani fog rajta. A rendszer 530-1200 fordulat/perces teljesítményre képes.
A New Holland ezen felül egy emelkedő-ellensúlyozó elemet is beépített a szitáiba, amellyel 25%-kal csökkentették azok hatását a gép működésére. A rendszer emellett a sziták működését is szabályozza a ventilátor sebessége és a gabonaszemek mérete alapján. A teljes tisztítóterület 5,21 négyzetméteres.
A kombájn egy 9300 literes magtartállyal rendelkezik, amelyet az 1001 liter/másodperces ürítési sebességnek köszönhetően 93 másodperc alatt lehet kiüríteni. A kiöntőcsigák akár 6,4 méteresek is lehetnek. A gép meghajtásáról egy 8,7 literes, Stage V környezeti normás FPT motor gondoskodik, amely 374 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. A háromfokozatú váltómű közúton maximálisan 30 km/h-s sebességet tesz lehetővé a kombájn számára.
A CH7.70-es modellt a gyártó Varifeed gabona-vágóasztalainak különféle változataival fel lehet szerelni, egészen a 9,15 méteres szélességig. Ebbe beletartozik a Varifeed 8,53 méteres szélességű, kifejezetten ehhez a kategóriához kifejlesztett kukorica-vágóasztala is. Az egységet a New Holland legújabb Harvest Suite hangszigetelt vezetőfülkéjével látták el, valamint 6,3 négyzetméternyi üvegfelület gondoskodik a jó kilátásról. A sötét belső tér csökkenti a szélvédő becsillanásának esélyét éjszakai munkavégzés során, és legfeljebb három kamerát lehet installálni a gép vezetőfülkéjének külső részére. A New Holland IntelliView terminálja felel az összes betakarítási adat megjelenítéséért, a vezérlést pedig a kéztámaszon található CommandGrip irányítókar végzi.
(Címlapkép forrása: New Holland Agriculture)