Matt Havers Londonban dolgozott marketingesként, de úgy gondolta, elege van a nagyvárosi hajtásból és visszaköltözött a szüleihez, ahol a családi gazdaságban vállalt munkát. Azonban nem csak egy pár szorgos kézzel akart hozzájárulni a családi gazdasághoz. Matt nagyon szeretett sportolni, rögbijátékosként és nagy fitneszrajongóként ismerték a faluban. Így jutott eszébe, hogy a másodosztályúnak bélyegzett, szinte eladhatatlan tojásokat fitneszital-alapanyagként hasznosítsa.
Négy évvel ezelőtt kemény tele volt a gazdaságnak, és a profit 10%-kal csökkent az eladhatatlan tojások miatt. Ezeknek az íze, minősége a legtöbbször ugyanolyan, mint a "rendes" tojásoké, viszont a vevők már nem vásárolják meg őket, mert foltosak, vagy nem szép az alakjuk. Matték gazdasága 15.000 tojást termelt naponta, ezeknek 2,5%-a volt másodosztályú, "hibás".
Ezekből készített proteinitalt a marketinges. Felhasználva a vásárlói szokások és a piac ismeretét, elkészítette Nagy-Britannia első tojásalapú fitneszitalát.
- magyarázta a 31 éves ifjú vállalkozó, aki létrehozta a Peck nevű italt. Egy kis, 250 milliliteres üveg hat tojásfehérjét tartalmaz, ami 20 g tiszta proteinnek felel meg. Ez ugyanannyi protein, mint amennyi a hasonló kiszerelésű italokban van, csak sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz. A fehérjét gyümölcslevekkel és szójatejjel vegyítik, ami stabilizálja a mixet. A szóját az Egyesült Államokból importálják, de Matt már meggyőzte az édesapját, hogy olcsóbb lesz, ha maguk termesztik.
A Farmers Weekly tesztelte a terméket, és a szerkesztőség szerint sokkal kevésbé édes, mint a versenytársak termékei. A termelő szerint mindez szándékos, szerette volna az ital természetes voltát hangsúlyozni és kihagyni belőle az édesítőszereket. Mindez persze hosszú kísérletezési és engedélyezési folyamat eredménye. A készítményt hűtőben sem kell tartani, mert pasztörizálják, így hat hónapig is eláll.
Matt 40.000 fontos (14,5 millió forintos) Agri-Tech-fejlesztési támogatást is kapott a céljaihoz, amit további tervek megvalósítására fordít: teljes tojásból szeretne újabb terméket előállítani, amelyekben több lesz a zsír és a cukor, így a komolyabb atléták és sportolók is fogyaszthatják. Matt Havers tippekkel is szolgált azzal kapcsolatban, hogyan lehet hasonló termékeket a piacra dobni:
- Könnyítsd meg a dolgodat: Nézd meg, mit történik most az üzemedben, és gondold végig, hogyan lehetne többet kihozni belőle. Jobb így, mintha a semmiből teremtenél valamit.
- Bízz az ösztöneidben, ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy valamit nem lehet megcsinálni. Dolgozz keményen a céljaidért.
- Ne bízz abban, hogy villámgyorsan elkészülsz, és sikeres leszel. Készülj arra, hogy sokszor bukhatsz el, vagy elölről kell kezdened. Ez ne keserítsen el.