A kihívásra 63 cég jelentkezett, mindegyikük egy rövid bemutatkozást és a megoldásuk ismertetőjét küldte be a Yield Lab Institute-nak. A cégek mindegyike egy innovatív, megvalósítható megoldást terjesztett be, amellyel a gazdálkodók jobban és hatékonyabban használhatják fel a trágyát. A hírt a Dairy Herd oldalán találtuk. A versenyen résztvevő cégek és innovációik a következők:
A CowPots nevű kezdeményezés tökéletesen lebomló, tápanyagokban gazdag virágcserepeket állított elő a trágyából, amelyek újrahasznosítható és környezetbarát alternatívát jelentenek a műanyag virágcserepek helyett. A BioFiltro a szennyvíz megtisztítására kínál egy egyedi, a férgeket szűrőként felhasználó megoldással. A cég a vízből a nem oldott anyagokat, nitrogént és foszfort vonná ki egy négyórás tisztítási eljárással, a trágyát pedig a tisztításhoz használt öntőformák készítésére használnák. A CHONEX egy hatóságilag jóváhagyott eljárással a fekete katonalégy lárváinak felhasználásával a baromfitrágyából állítanának elő természetes talajjavító anyagot és magas proteintartalmú baromfitápot. A N2 Applied egy olyan technológiát fejlesztett ki, amely a levegőben levő nitrogénből és a trágyában levő ammóniából ammónium-nitrátot állítana elő, vagyis trágyából készítenének műtrágyát.
A SoMax Bioenergy egy többlépcsős kémiai eljárássorozattal tápanyagban gazdag folyékony talajjavítót állítana elő a trágyából és más hulladékanyagokból. A Digested Organics a trágyából olyan szűrőkelemet állított elő, amivel a vállalkozások csökkenthetik a szennyvízkezelésre fordított kiadásaikat, tiszta vizet nyerhetnek vissza és talajjavítóként is használhatóak. A Phinite egy forradalmi szárító-lecsapoló rendszert állított elő, amivel a trágyából nagyértékű organikus talajjavítót és bioüzemanyagot lehet csinálni. A Biomass Controls egy komplex biogén finomítórendszert állított elő, amellyel a trágyából hőenergiát és kórokozómentes faszenet lehet előállítani.
A verseny részeként a Yield Lab Institue mentorálással, üzleti stratégiai tanácsadással és a hálózatához való hozzáféréssel fog segítséget nyújtani a cégeknek az innovációjuk piacra dobásában. A tervezési fázis végén a cégeknek a piacon kell majd versenyeztetniük a terméküket, és az fog nyerni, amelyik adott idő alatt a legtöbb bevételt termeli majd.