A WSU 22 év nemesítéssel hozta létre a Cosmic Crispet, az Enterprise és a Honeycrisp fajták keresztezésével. A cél az volt, hogy egy jól kinéző, lédús, jó hússzilárdságú, ízletes és sokáig elálló fajtát hozzanak létre, amely a hűtés nélküli szállítást is kibírja és jó pultállósággal rendelkezik. A Cosmic Crisp pedig minden várakozásnak megfelelőnek bizonyult, ráadásul a megfelelő körülmények között akár egy évig is eláll, megőrizve a ropogósságát. Ezzel pedig komoly kihívója lett a Golden és a Red Deliciousnek, a Honeycrispnek és a Gála változatoknak.
A Cosmic Crisp korábban példátlan, 10 millió dolláros marketingkampánnyal fog debütálni a piacon, amely egyszerre szól a forgalmazókhoz és a fogyasztókhoz, akik a bolttól egészen a gyümölcsöskertig visszakövethetik majd a megvásárolt almát. A kampány értelmében a csomagolók nem tehetik rá a saját logójukat a dobozokra, így semmi fogja elterelni a figyelmet a Cosmic Crisp márkáról. A projektbe a termesztők is komoly pénzeket fektettek, ami a most ismert eladási számok alapján a követkető néhány évben meg fog térülni.
Már az első évre projektált eladási számok meggyőzőek, 175 ezer ládáról 467 ezerre ugrottak. Ez körülbelül 14 millió dolláros bevételt fog jelenteni, amivel a Cosmis Crisp már a jól bejáratott almafajtákkal is versenyre tudna kelni. A fajta az Amerikai Egyesült Államokban a második évben már 66 millió dollárt hozhat a konyhára, ami már a legnépszerűbb almák szintje, öt év múlva pedig a Pink Ladyt és a Honeycrispet is lehagyhatja az eladások tekintetében.
Minden adott tehát, hogy a fajta a jövő szuperalmájává váljon, ez azonban nem ilyen egyszerű. Az európai VOG konzorcium például több új fajtát is ki fog próbálni, a Pink Ladytől kezdve az Envyn, a Joyán és a Sweetangon át a különféle Gála fajtákig. A Cosmic Crispnek az európai piacon több erős riválissal kell majd versenyeznie. Ráadásul a VOG új stratégiája nem arra épül, hogy egyfajta almát lehessen kapni egész évben, hanem hogy több fajta váltsa egymást.
(Cikk forrása: Index)