Az államtitkár felidézte, hogy a benzinbe és a dízel üzemanyagba keverendő, megújuló energiaforrásnak minősülő, biológiai eredetű összetevők kötelező, legkisebb összevont mértéke 6,4%-ról 8,2%-ra nő. A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1% lesz. Az agrárszektor.hu már többször is beszámolt róla, hogy ennek a hazai bioetanolgyártásra és ezen keresztül a kukoricapiac stabilitására óriási hatása van. A döntésre az utolsó pillanatban került sor, mivel minden egyes uniós tagállam bioüzemanyag-gyártását azon a termelési szinten kell befagyasztani 2030-ig, amit 2020-ra elért. Erről itt írtunk részletesen:
Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára elmondta, hogy az átállás már decemberben elkezdődik. A töltőállomásokon kicserélik a matricákat, a 95-ös benzint E10-es matrica is jelzi az eddigi E5-ös helyett. A magasabb bioetanol-tartalomra való váltás több európai uniós országban megtörtént, és a tapasztalatok szerint nem okozott műszaki problémát, hangsúlyozta a főtitkár, hozzátéve, hogy esetleg a régi típusú gépkocsiknál szükség lehet a járműre vonatkozó előírások ellenőrzésére.
Kaderják Péter kiemelte, az E10-es üzemanyag bevezetése csökkenti Magyarország energiafüggőségét. Emelkedik a motorbenzin itthon előállított biokomponens-tartalma, ami csökkenti a kőolajimportot, másrészt a gyártási folyamat során keletkező biogázok hasznosításával csökkenthető a földgázbehozatal is. A bioetanol mintegy 70%-os üvegházhatású gázkibocsátás-megtakarítást ér el a fosszilis motorbenzinhez képest, mutatott rá az államtitkár, aki kitért arra is, hogy a bioetanol-gyártásban jelentős az innovációs potenciál, a hazai biofinomítók folyamatosan fejlesztenek.
Az átállás lehetőséget teremt arra, hogy Magyarország éljen a földrajzi adottságaiból adódó versenyelőnnyel, az itthon megtermelt takarmánykukorica alapanyagból itthon előállított bioetanollal valósítsa meg az E10 bevezetését, mondta Kaderják Péter. Az államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy mindez komoly piaci előnyt jelent a hazai agráriumnak, illetve a magyar gazdáknak. Kaderják Péter kérdésre válaszolva elmondta: a tárca figyelemmel fogja kísérni az árak alakulását.
Az Ásványolaj Szövetség főtitkára jelezte, a benzinkutakon továbbra is elérhetőek lesznek az E5-ös, tehát az alacsonyobb bioüzemanyag részarányú, magasabb oktánszámú prémium motorbenzinek, amelyekre a jogszabály nem vonatkozik. Grád Ottó azt is közölte, hogy az E10-es benzin használatával a járművek fogyasztásában nem lehet majd változást érezni.