"Az a kettősség látszik, hogy amíg a munkavállalók a mobiltelefonjaikon élik a mindennapjaikat, addig a munkáltatók többnyire még mindig ragaszkodnak ahhoz, hogy a régi, hagyományos módszerek segítségével kommunikáljanak az alkalmazottaikkal" - vázolta a jelenlegi állapotokat Barathi Tamás a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián tartott, "Hatékony munkaszervezés az agráriumban - Mobiltelefonnal" című előadásában.
Tapasztalatai szerint sok HR-es még mindig a színes plakátok, kinyomtatott excelek bűvöletében él, ami egyrészt rettentően sok papírmunkát jelent, másrészt rettentően hatékonytalan. Ráadásul nemm is mérhető ezen módszerek eredményességre, így a cég többnyire csak sötétben tapogatózik a tekintetben, hogy vajon a munkavállalók tudják-e mi történik a cégnél, hallanak-e például azokról a fontos szabályváltozásokról, amelyek például a munkaszervezésre is hatással vannak.
Ez különösen igaz azokban a szektorokban, ahol nagy számban vannak az ún. "non-desk" munkavállalók. Mint megjegyezte, átlagosan az összes munkavállaló 80%-a így dolgozik, és az olyan szektorokban, mint például az agrárium, ez a szám ennél jóval magasabb is lehet. A "non-desk" szó persze túlmutat a munkaállomás alapfogalmán, ide kell sorolni az összes olyan digitalizációs eszközt (legyen az hardware vagy software), amelyek a hatékony munkavégzést, és a kommunikációt segítik. Barathi ugyanakkor felhívta arra is a figyelmet, hogy
"Azaz, ha meg tudunk alkotni egy olyan közösségi platformot, amely hasonlít a leginkább használt közösségi médiumok felületére, és ezt mobilalkalmazás formájában elérhetővé tesszük a munkavállalók számára, akkor nagyot léphetünk előre akár a szervezeti együttműködés, akár a munkaszervezés tekintetében" - tette hozzá Barathi Tamás. De ez nem minden, mert számos egyéb előnye is van az ilyen platformoknak: "papírmentesíthetünk adminisztratív feladatokat (például bérpapírok, beosztás); az on-boarding folyamat során megkönnyítjük a betanítást; vállalaton belüli felméréseket is indíthatunk" - sorolta Barathi Tamás.