Nagy-Brittaniában a biotájások piaci részesedése már eléri a 10 százalékot. Ebben a szegmensben éves szinten kétszámjegyű növekedést mutat az eladott tojások száma - írja a farminguk.com. A biotájosok piaca az összes többi organikus termékhez képest is kiugróan bővül: míg általában 4,5 százalékos a biopiaci növekedés, addig a tojások terén ez 12 százalékos volt a tavalyi évben.
Általában a tojások iránt megnőtt a kereslet, és ennek egyik oka az elemzők szerint az, hogy az emberek elfordulnak a hústól. Ezzel szemben a tojás megőrizte a "nagyon egészséges" termék nimbuszát. És hogy miért éppen biotojás? A válasz egyszerű: az a társadalmi réteg, amelyik áttér a húsmentes diétára, nagyon hajlomos egyúttal biotermékeket is választani. Ez a típusú vásárló nagyon kényes arra, hogy tudja, honnan származik az étele, ami jó hír az ökogazdaságoknak. A másik ok, amiért sokan a biotojások felé fordulnak, az a tartásmód. Egyre erősödik az emberekben az az igény, hogy állatjóléti szempontból kifogástalan körülmények között álljon elő az a termék, amit fogyasztanak.
Mindezek miatt egyre nő a bevásárlóközpontok polcain is a biotermékek aránya. Mivel könnyen hozzáférhető, ez tovább növeli azok számát is, akik ilyen tojásokért nyúlnak - írja a farminguk.com. Nyugat-Európában lendületesen emelkedik a szabadtartásos rendszerből származó tojások száma, de a biotojás ennél is nagyobb értéket képvisel a vásárlók szemében A prémiumtermékek sajátja az is, hogy bármilyen helyzetben nagyon krízisállóan tartják az árukat.