Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában két számjegyű, 24%-os emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez súlyban közel 6700 tonna volt, ami a mondott időszakban 9%-os növekedést jelentett, darabszám tekintetében pedig 19 millió, ami egy 7%-os bővülést jelentett
Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugranak le az emberek, az értékbeli forgalom 60%-a ugyanis itt realizálódik, és 100-ból mintegy 70 termék itt kerül a kosarakba. A gyártói márkák mellett erősen teljesítenek a saját márkák is: értékben egyenlően, 50-50%-ban oszlik meg részesedésük.
Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre került. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a magyarok a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetik meg. A Nielsen kimutatása szerint a mennyiségi eladások 30%-a ilyen.
- mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.
Az értékbeli forgalom 44%-a Budapesten és környékén realizálódik. Ezzel szemben a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: ez a terület a piaci részesedésnek csak a 11%-át hozta a vizsgált időszakban.