"Békeidőben" a magyar piacon nagyjából 3,5 tonna szaloncukrot, 8 millió csokimikulást és 350 ezer adventi kalendáriumot vásárolnak egy évben. Azt, hogy az idei eladások hogyan alakultak, várhatóan jövő év első negyedében lehet majd megtudni, amikor az adatok már rendelkezésre állnak. A legkedveltebb ízek a zselés, kókuszos, karamellás, csokoládé- és mogyorókrémes változatok. Az innováció továbbra sem áll meg, a gyártók többek között chili paprikás, szekszárdi boros szaloncukrokkal is előrukkoltak idén. Egyre többféle termék válaszol különböző diétás igényekre is, például egyre többen készítenek cukormentes szaloncukor változatokat.
Bizakodásra ad okot, hogy az új vásárlási szokások már kialakultak: sokkal tervezettebben és sokkal nagyobb kosárral vásárolnak az emberek, mint korábban. Ha tehát betervezik a mikulást és a szaloncukrot, azok minden bizonnyal a kosárba, kocsiba kerülnek. Mivel a karácsonyfa elmaradhatatlan kelléke az ünnepnek még akkor is, ha sajnos csak szűkebb körben lehet ünnepelni, a szaloncukor továbbra sem hiányozhat az ágakról.
A Szövetség bízik abban, hogy egy év múlva az emberiség a járványidőszak nehezebb részét már maga mögött hagyta és az édességpiac is fokozatosan visszaáll a "békebeli" működésre.