Több bort fogyasztanak a magyarok a koronavírus-járvány kitörése óta, és jellemzően otthon teszik ezt, derült ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített 2020 októberében és novemberében az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba. Erősödik a webshopból történő vásárlás, akár közvetlenül a termelőtől. A legnépszerűbb árkategória a kutatás szerint az 1000-2000 forintos tartomány.
A megkérdezettek 34%-a rendelt már bort webshopból az elmúlt hónapokban, akár borkereskedéstől, akár direktben, a termelőtől, ez derült ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített októberben és novemberben az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba. A többség még mindig személyesen szerzi be kedvenc nedűjét. Az emberek 37,8%-a elsősorban szupermarketben, 18,4%-uk pedig borkereskedésben vásárol.
December 3-án rendezi a Portfolio Csoport az Agrárszektor Konferenciát, amely idén egész napos, közel 10 órányi szakmai programot kínál online módon. Az eseményen két párhuzamos szekcióval, több mint 50 előadóval, és rengeteg témával várjuk a résztvevőket. Az ország egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárrendezvénye egyedülálló módon nyújt átfogó információkat az agrárgazdaság helyzetéről, és ad prognózisokat a támogatási, a finanszírozási, a piaci és az üzleti lehetőségekről, emellett napirendre veszi a legfontosabb szabályozási változásokat is. A résztvevőknek lehetőségük lesz online élőben követni az egész napos konferenciát, szavazni tudnak, illetve lehetőségük lesz networkingre és kapcsolatépítésre is. Ne hagyja ki az év egyik legfontosabb agráreseményét, a Portfolio Agrárszektor Konferenciát!
A megkérdezettek 12%-a úgy nyilatkozott, változtak borfogyasztási szokásai a koronavírus-pandémia kitörése óta, és több bort fogyasztanak, ám azt jellemzően otthon. Naponta ugyanakkor az emberek csupán 6%-a iszik bort, a legtöbben (50,1%) hetente 1-2 alkalommal nyitnak palackot.
A kutatás alapján a fehérbor a legnépszerűbb kategória; a válaszadók 62,4 százaléka fogyaszt szívesen különböző fehérborokat. A vörösbor a második helyezett (59,6%-kal), a rozé pedig a 3. helyen végzett 49,8 százalékkal. Elmondható, hogy az elmúlt időszakban a némileg visszaszorult a rozé fogyasztás, de még mindig nagyon népszerű. A vásárlók körében az első helyen a száraz kategória, a második pedig az édes bor végzett
- mondta el Koch Csaba.
A válaszadók több mint fele 1-2 ezer forint közötti összegért választ bort legszívesebben, és összességében a válaszadók 88%-a 3 ezer forint alatti árfekvésű termékeket preferál. Amennyiben ajándékba választ valaki bort, egy kicsit gálánsabbak az emberek: a legtöbben (39,2%) 2-3 ezer forint közötti árfekvésű terméket vásárolnak, 18,8%-uk pedig akár 5 ezer forintig is elmegy.
Evans Victoria, a 2020-as év Sommelier Bajnoka elmondta, hogy a fogyasztók többsége úgy véli, hogy nem feltétlenül van szoros összefüggés a bor ára és minősége között, ezért a választás leggyakrabban a közepes árkategóriájú, jó minőségű borokra esik. A vásárlók számára a bor kiválasztásának legfontosabb szempontjai: a név, a márkaismertség, a bor címke és a borászat által elnyert díjak feltűntetése a palackon. A felmérés eredménye alapján a fogyasztók 80%-ánál döntő szempont a bor vagy a borászat díjnyertes minősítése.
A vásárlási szokások alapján kijelenthető, hogy a megkérdezettek nagy része előnyben részesíti a magyar borokat a külföldi borokkal szemben (a válaszadók 44,7%-a nem fogyaszt külföldi bort); ami rendkívül örömteli eredmény a magyar borok számára
- ismertette a felmérés kapcsán Evans Victoria.
Címlapkép forrása: Getty Images