A koronavírus-járvány az élet szinte minden területére rányomja bélyegét, így az élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásainkra is hatással volt - olvasható a Nébih oldalán. Erről tanúskodtak az első Karanténkutatás eredményei is, amelyek a járvány megjelenését követően, 3 ezer kitöltő tapasztalatai alapján adtak pillanatképet a magyar lakosság reakcióiról. Az akkori eredmények azt mutatták, hogy sokunknál változott a vásárlás módja és gyakorisága, illetve a vásárlást befolyásoló tényezők sorrendje. Az emberek több élelmiszert tartalékoltak otthon, és több időt töltöttek sütéssel-főzéssel, emellett jobban odafigyeltek a konyhai higiéniára.
A kutatók most azt szeretnék felmérni a koronavírus-járvány harmadik hulláma során, hogy miként alkalmazkodott társadalmunk a tartósan megváltozott helyzethez, elsősorban a bevásárlási, élelmiszerválasztási és tartalékolási szokásaink, valamint az életmódunkban bekövetkezett változások tükrében. A Nébih, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform szakemberei által összeállított kérdéssor megválaszolása nagyjából 15 percet vesz igénybe, és anonimitást biztosít a kitöltők számára. A felmérés eredményei a kutatás lezárását követően mindenki számára elérhetők lesznek.
A szervezők bíznak benne, hogy sikerül megismételni a tavalyi rendkívüli eredményt és ismét több ezer magyar lakos segíti majd a munkát, hogy minél pontosabb képet kaphassunk a járvány mindennapjainkra gyakorolt hosszú távú hatásáról. Az élelmiszerfogyasztási életmódkutatást a következő három hétben az alábbi oldalon érhetik el az érdeklődők.