Teljesen automatizált szállítójárművön dolgozik a Horsch. A hírek és a tervek szerint a gépet egy 400 lóerős teljesítményű dízelmotor fogja meghajtani, és hidrosztatikus-mechanikus sebességváltóval fog rendelkezni - írta meg a Future Farming. A robot prototípusáról Philipp Horsch már posztolt is egy rövid videót a Twitteren "és mozog!" felkiáltással.
A prototípus a Claas Terra-Trac gumihevederes járószerkezetét használja, ami az Axion 900 "félhernyótalpas" traktorain is látható, de ebben az esetben első kormányzott tengely nélkül, ami legalábbis felveti a kérdést, hogyan fogja magát irányítani a gép, ha egy pótkocsi lesz mögé csatlakoztatva. Egy nagyobb gépre vonatkozó nemzetközi szabadalmi kérelemben azonban Horsch azt írta, hogy "a hernyótalpak úgy is felszerelhetők vagy elrendezhetők a vázszerkezeten, hogy például egy függőleges tengely körül elforduljanak, és ezáltal irányíthatók legyenek".
A kérelem egyben leírja a lánctalpas és a kerekes szállítójárműveket is, utóbbiaknál a Horsch lengőgerendákat használna, amelyek az első és hátsó kerekek között egyenlő távolságra elfordulnak, és mindkét oldalon összekapcsolják a két kereket. Ebből a szempontból a futómű kialakítása elviekben hasonlónak tűnik az Agrifac és az Amazone önjáró permetezőgépeihez, és így a több üzemmódú kormányzás lehetőségével is rendelkezhet. Mivel mindkét fenti járműtípus motorja alacsonyan van felszerelve az első tengely előtt, a vezetőfülke hiánya azt jelenti, hogy bőven van hely cserélhető munkamodulok szállítására. A szabadalmi kérelem rajzokat is tartalmazott palántázó, vető, permetező és szállító eszközök felszerelésére, amelyek mind utalnak a jármű tervezett méretére.
Az új fejlesztés hátterével kapcsolatban a Horsch kijelentette, hogy a cégnél elutasítják a kis robotok használatát, mivel azok az ellátási logisztika szempontjából - mint például a vetőmag- vagy folyadéktartályok újratöltése - nem praktikusak, a karbantartás bonyolultsága miatt pedig költségesek. A Horsch emellett kritikus az olyan vontatási megoldásokkal szemben is, mint például a teljesen automatizált robottraktorok, amelyek hagyományos terepi berendezéseket vontatnak, mivel ezek nem gyakorolnak pozitív hatást a beszerzési költségekre, továbbá komplex felügyeleti, irányítási és vezérlőrendszerekre lenne szükségük a munkagép és a felszerelés számára.
A találmány célja tehát inkább "egy olyan önálló mezőgazdasági szállítójármű létrehozása, amellyel a hatékonyság nem csökken, a berendezéshez nincs szükség további vontatójárműre, sőt, a terepi munkák során sincs feltétlenül szükség a kezelőre" - olvasható a cég közleményében. A Horsch által választott fejlesztési és technológiai partnerrel kapcsolatos hivatalos részletek várhatóan a következő napokban fognak kiderülni.
Címlapkép forrása: Horsch/Reussir