Alain Coulas, az ATS Studios elnöke a projekt inspirációját illetően elmondta, hogy egy nap azon kapta magát, hogy a füléhez emelte a poharát, és elgondolkodott, vajon "milyen hangja van ennek a bornak"? Az egyebek között telefonos várakoztató zenékre specializálódott cég létrehozott egy algoritmust, amely összepárosítja egy adott bor színét bizonyos hangszerek hangjával.
- magyarázta Alain Coulas.
Egy bor színe a felhasznált szőlőfajtától, az éghajlattól és a borkészítési folyamattól függ. Minden bornak más az árnyalata attól függően, hogy a borász miként dolgozik. Ennek függvényében változik a hangszerek hangja is.

Az algoritmus révén kapott alapból aztán az ATS Studios zeneszerzői komponálnak olyan dallamot, amelynek üteme, harmóniája jól tükrözi az adott bor egyéb jellegzetességeit, például az évjáratot, az aromákat, a termőhelyet és magát a bortermelőt. Egy-egy bor így dzsessz vagy klasszikus dallamként, esetleg kelta balladaként köszön vissza.
Alain Coulas azt is elmondta, hogy az év végére nagyjából ötven egyedi hangcuvée-jük lesz. A szakember hozzátette, hogy ezeket a dallamokat aztán borkóstolókon vagy borértékesítés közben lehet lejátszani, esetleg a palackon feltüntetett QR kód révén letölteni.
Egy-egy bordallam ára "néhány ezer és néhány tízezer euró között mozog", a megszólaltatott hangszerektől vagy a felkért zeneszerzőtől függően. Bízva a sikerben az ATS Studios hasonló projektbe kezdett sörökkel és teákkal is.