A jelenlegi állategészségügyi és járványügyi helyzetben hangsúlyosabb szerepet kap az állattartó helyek adatainak pontos nyilvántartása, növelve az egyes állatbetegségek felszámolására hozott intézkedések hatékonyságát, valamint az állatállományok védelmét. Ezért, a korábbi tartási helyek önálló tenyészetekbe történő rendezéséhez szükséges adategyeztetés érdekében, a Nébih ismét közvetlenül veszi fel a kapcsolatot az állattartókkal a nyilvántartásában fennálló hiányosságok felszámolása érdekében - olvasható a hatóság honlapján.
Az elektronikus ügyintézés szabályainak megfelelően, az érintett egyéni vállalkozók és cégek/szervezetek a cégkapus tárhelyükre kapnak értesítést, amennyiben az Országos Adatbázisban adathiány, pontatlanság vagy a személy- és lakcímnyilvántartás adatainak ellentmondó adatok szerepelnek. Az ügyfélkapus tárhellyel rendelkező magánszemélyek szintén elektronikus levélben értesülnek a fennálló eltérésekről. Összetett esetekben a megyei kormányhivatalok ENAR ügyintézői vagy a Nébih Ügyfélszolgálati munkatársai közvetlenül veszik fel a kapcsolatot a magánszemélyekkel, hogy az adatok egyeztetése minden esetben az állattartók igényei szerint történjen.
A közhiteles adatok hatékony és eredményes egyeztetése a Nébih és az állattartók közös érdeke, mivel a mezőgazdasági támogatások alapját a Nébih, a Magyar Államkincstár részére továbbított adatszolgáltatása jelenti. Az állattartóknak ezért a következő hetekben érdemes a cégkapura érkező Nébihes küldeményeket figyelniük, és az abban foglaltak szerint eljárniuk. Fontos azonban, hogy az adategyeztetés határidejének lejártát követően, azon tartók esetében, akik nem tesznek eleget adategyeztetési kötelezettségüknek, a Nébih a rendelkezésre álló információk alapján végzi az adattisztítást. Ebben az esetben azonban nem garantált, hogy az állattartó valós szándéka szerint történik a nyilvántartás frissítése, ezért ezt megelőzendő célszerű az adatok egyeztetését az ügyfélszolgálatok segítségével elvégezni. Az egyeztetés egyúttal jó alkalom az esetlegesen még be nem jelentett egyéb adatváltozások pótlására is!
A megyei kormányhivatalok elérhetőségeit ezen a honlapon találhatják meg az érdeklődők. A Nébih ENAR ügyfélszolgálat elérhetőségei:
- Postázási cím: NÉBIH-ENAR, 1537 Budapest, Pf. 397.
- Központi telefonszám: 06-1-336-9050
- E-mail: enarufsz@nebih.gov.hu