Tukarcs János gazdasági igazgató beszélt arról, hogy az élelmiszer-hamisítás Európa-szerte komoly probléma, a csalások becslések szerint évente 7-50 milliárd euró kárt okoznak. A szakember rámutatott, hogy az élelmiszer-kereskedelemmel, -gyártással és -feldolgozással foglalkozó, 30 éve alapított magyar családi vállalkozásnak, a Halker Kft.-nek is alapvető fontosságú, hogy az általa vásárolt, forgalmazott élelmiszerek megbízhatóak legyenek.
A társaság az élelmiszerbűnözés, élelmiszerhamisítás elleni küzdelemben konzorciumi partnereivel, a Seqomics Kft.-vel és a Szegedi Biológiai Kutatóközponttal kidolgozott egy új, innovatív élelmiszer-ellenőrző módszertant. Ahogy a gazdasági igazgató jelezte, a nem megfelelő minőségű termékeket gyorsan vissza fogják fordítani a jövőben a beszállítóik felé. Tukarcs János várakozásai szerint másoknak is szükségük lesz erre a szolgáltatásra, és ezáltal nagymértékben fog növekedni a bevizsgált termékek aránya a gasztronómiában.
A projekt keretében a termékek azonnali helyszíni bevizsgálását lehetővé tevő új logisztikai bázis valósult meg élelmiszerbiztonsági laboratóriummal, hűtőházzal a Halker Kft. balatonboglári telephelyén. A beruházásnak köszönhetően a konzorciumi tagok 19 munkahelyet tudnak megőrizni. A Kombinált kvantitatív diagnosztikai eljárások fejlesztése élelmiszer-hamisítások gyors azonosítására című projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.
A gazdasági igazgató elmondta, hogy 1997 óta több milliárd forintos fejlesztést hajtottak végre boglári telephelyükön, és egy újabb pályázatuk áll elbírálás alatt, amelynek sikeressége esetén egy 2200 négyzetméteres húsfeldolgozóval és hűtőházzal bővítenék a balatoni bázist. A cég Veszprémben és Szombathelyen is rendelkezik telephellyel. Tukarcs János, az MTI tájékoztatására elmondta, a több mint 500 főt foglalkoztató, és több mint 4 ezer féle terméket áruló Halker Kft. 2021. évi árbevétele várhatóan meghaladja a 21 milliárd forintot.
A szakember hozzátette, hogy a vállalat nyereségességére erősen hatott a járvány. A veszteségeket sikerült csökkenteni költséggazdálkodással, a termékösszetétel alakításával, új piacok szerzésével, így végül, az idei erős nyárnak, a belföldi turizmusnak köszönhetően sikerült kompenzálni a tavalyi 20-25%-os visszaesést az eredményességben - mondta el Tukarcs János.