Olaszország továbbra is a fiatal bárány legfontosabb felvevőpiaca, a nagyobb súlyú állatokat azonban Szaúd-Arábiától Izraelig keresik a vevők. Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh- és Kecskeágazatért Egyesület Elismert Szakmaközi Szervezet ügyvezetője a Magyar Nemzetnek elárulta, hogy Izraelbe például 170 százalékkal többet szállítanak, mint korábban. A kereskedők megtalálták az alternatív piacokat és egyre tudatosabbak: bárányhizlaldákat építettek, így a gyorsan változó igényeket is ki tudják elégíteni. A szakember szerint a legkeresettebb 20-24 kg-os kategóriában 1650 forintot kínálnak egy élő bárány kilójáért. A csontos hús 4000 forintnál kezdődik, az értékes húsrészek pedig még ennél is jóval drágábbak. Azok a termelők tehát, akik juh- és kecskehúst állítanak elő, nem panaszkodhatnak.
Az előrejelzések szerint a kedvező piaci tendencia a következő néhány évben is megmaradhat. A pozitív folyamatokat erősíti az is, hogy az anyajuhok évi ötvenezres fogyása megállt, ebben az évben nem várnak visszaesést a szakemberek. Fontos megjegyezni, hogy a takarmányárak növekednek, ha nem is akkora mértékben, mint a sertés- vagy baromfiágazatban, de hamarosan ebben a szektorban is éreztetik majd hatásukat. Éppen ezért, a fejlesztések mellett a tartalékokra is gondolni kell. Bár a bárányokat az év jó részében legelőn tartják a gazdák, a téli időszakban biztosítaniuk kell a takarmányt az állatoknak, a gabonaárak pedig a szálas takarmány árát is húzzák felfelé. Ráadásul az arab országokban keresett nagy súlyú bárányokat hizlalni kell, amihez elengedhetetlen az abrak.
A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy biztatják a termelőket arra, hogy minőségjavító beruházásokba kezdjenek. Lehet itt gondolni például akadálymentesítésre, a kézi munkát megkönnyítő berendezésekre és hodályok építésére. A minőség pedig elengedhetetlen. Az állattartók mellett ugyanakkor a feldolgozói oldalon is szükség van a fejlesztésre. A legtöbb bárány ma élő állatként hagyja el az országot, a zöldmozgalmak erősödésével ugyanakkor előfordulhat, hogy idővel korlátozni fogják az állatok szállítását az Európai Unióban. Erre időben fel kell készülnie az ágazatnak. Most már azon kell dolgozni, hogy legalább százezres nagyságrendű vágóhídi kapacitás épüljön ki az ágazatban. Erre ugyanis Mezőszentgyörgyi Dávid véleménye szerint öt éven belül biztosan szükség lesz.