A tárcavezető üdvözölte, hogy a vevők választását megkönnyítve egyre több áruházlánc kínál belföldön előállított élelmiszert, a Tesco például már kizárólag magyar akácmézet forgalmaz. Ha a méz esetében működik a fogyasztói tudatosság, akkor a többi terméknél is fog. Nagy István hangsúlyozta, hogy Magyarországon a méztől 20 ezer méhész megélhetése, a beporzástól pedig az élelmiszerellátás jövője függ. A méhek munkájától függ az élelmiszerellátás harmada, nélkülük az ökológiai egyensúly is felbomlana. A vállalat vezérigazgatója megjegyezte, hogy beporzók nélkül üresek lennének a boltok polcai, az üzletlánc ezért nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet. Erre többek között fenntartható forrásból származó termékek forgalmazásával, vagy a műanyag csomagolások lecserélésével törekednek. Pálinkás Zsolt közölte, hogy a Tesco az akácméz mellett a többi mézfajtát is belföldről szeretné forgalomba hozni.
Kész, vége, ennyi volt? Nem kell senkinek a méz itthon, alig veszik a magyarok
Az ukránok kihasználták a vámmentességet és a magyar exportőrök piacait elfoglalták.