Raquel Sánchez közlekedési miniszter bejelentése szerint összesen 500 millió euró értékben biztosítanak kedvezményt a fuvarozók számára a tankoláshoz, valamint a visszatérítéses rendszert is módosítják, áttérnek havi elszámolásra a jelenlegi negyedévesről. A részletekről pénteken terveznek megállapodni az érdekképviseletekkel, a végleges javaslatot a kormány jövő keddi ülésén fogadja el és április elsején lép életbe. Carmelo González, a CNTC elnöke a tanácskozás után tartott hétfő esti sajtótájékoztatón úgy értékelte, hogy követeléseik egy részét sikerült elérni és a megállapodás hatékony árcsökkentést jelent.
A tiltakozó akció ennek ellenére folytatódik, ugyanis a sztrájkot elindító, egyéni vállalkozókat, illetve kis- és középvállalkozásokat tömörítő Platform az Áruszállítási Ágazat Védelméért nevű szakmai szervezet nem tagja a CNTC-nek, és nem vett részt a minisztériumi egyeztetéseken. Kilenc napja megkezdett munkabeszüntető akciójukat a többi közt az ukrajnai háború miatt megugró üzemanyagárak és az ágazatot érintő más nehézségek, például a tisztességtelen piaci magatartás elleni tiltakozásként hirdették meg.
A spanyol kormány szerint bojkottról van szó, nem pedig sztrájkról, amely mögött a szektor egy kisebbségi, a szélsőjobboldalhoz köthető csoportja áll, ezért nem tárgyal velük a követelésekről. Manuel Hernández, az akciót szervező platform elnöke cáfolta, hogy közük lenne a szélsőjobboldalhoz, és hangsúlyozta, hogy akciójukat mindaddig folytatják, amíg nem fogadják őket a minisztériumban. Ráadásul a tiltakozáshoz újabb szakmai szervezetek csatlakoztak keddtől, a Fenadismer, a Fetransa és a Feintra, amelyek viszont tagjai a Közúti Áruszállítók Nemzeti Bizottságának. Döntésüket az üzemanyagár-támogatás konkrétumainak hiányával indokolták.
A tiltakozók országszerte részleges, vagy teljes útlezárásokkal, fogalomlassító demonstrációkkal nehezítik a közúti áruszállítást, amelyek eredményeként a boltokban kevesebb az áru, illetve egyes termékek hiánya tapasztalható.
A spanyol sajtóban megjelent beszámolók szerint a leginkább a friss termékekből, zöldség és gyümölcsből, valamint a halakból jut el kevesebb a boltokba, miközben az elszállításra váró áru tönkremegy a raktárakban.
A hiába várt nyersanyag miatt tejfeldolgozó üzemek álltak le, a Danone tejipari nagyvállalat kedden azt közölte, hogy 24 óra múlva kénytelen lesz ideiglenesen felfüggeszteni a gyártást. Fennakadást tapasztalnak egyéb ágazatokban, például az autóiparban is, a Volkswagen-csoport navarrai gyára hétfőn egynapos munkabeszüntetést tartott az elmaradt alkatrész-utánpótlás miatt.
A tiltakozásokat több helyen kísérték erőszakos cselekmények, a sztrájkot nem követő sofőrök bántalmazásról, járműveik megrongálásáról, munkájuk akadályozásáról számoltak be. A spanyol hatóságok eddig 54 embert vettek őrizetbe és további 399 esetben indítottak eljárást. Országszerte több mint 23 ezer rendfenntartót vezényeltek ki az ellátási lánc zavartalanságának biztosítására.
Sztrájkot kezdtek a héten a spanyol halászok is. A mintegy 40 ezer tagú Halászcéhek Országos Szövetsége (FNCP) "azonnali és sürgős" intézkedéseket követel a megugrott energiaárakkal szemben, amelyek "ellehetetlenítik" a tevékenységüket. Luis Planas mezőgazdasági miniszter szerdán tárgyal az érdekképviselettel.