A kereskedelmi csoport egész pontosan azt állítja, hogy míg az eredeti sajt éves eladásai mintegy 2,44 milliárd dollár körül alakulnak, az illegális utánzatok piaca már elérte a 2,08 milliárd értéket is. A szervezetet éppen ez a kedvezőtlen fejlemény ösztönözte arra, hogy külső partnerek bevonásával még magasabb szintre emelje a talmi kópiákkal szembeni harcot. A konzorcium egész konkrétan egy Kaasmerk Matec nevű kazeinjegygyártó céggel és egy p-Chip elnevezésű, digitális nyomon követő technológiát fejlesztő társasággal szövetkezett a kihívás leküzdése érdekében - írja a Storeinsider.
A Parmigiano Reggiano sajtok a körülbelül 20 évvel ezelőtt bevezetett újítás nyomán már eddig is rendelkeztek az úgynevezett alfanumerikus követőkódokkal (kazeinjegyek). Az új együttműködés keretében azonban most azt tesztelik, hogy mennyit segít, ha ezekbe a jelzésekbe immár a p-Chip által gyártott, miniatűr válaszjeladókat (transzponder) is integrálnak.
- írja a lap.