Hozzátette, hogy a cégnek sikerült egy igazi paradicsom brandet kialakítania Magyarországon és a vállalkozásról mindenkinek az innováció jut az eszébe.
Azt kívánom, hogy a veresi szamóca a veresi paradicsomhoz hasonlóan legyen nagyon sikeres
- fűzte hozzá az államtitkár.
Koncz Zsófia beszélt arról, hogy az élelmiszer-termelésben a hatékonyság növelése az egyik legfontosabb feladat. Hangsúlyozta, hogy az élelmiszeripar kiemelkedő szegmense lesz az egész magyar iparnak, ezért az Agrárminisztériummal közösen kezdte el a TIM a Digitális Agrárstratégia megvalósítását. Ennek keretében a gazdálkodók számára a magyar szakértők által fejlesztett tananyagok segítségével olyan témákban lesznek elérhető ismeretek, mint a digitális farmmenedzsment, a precíziós növényvédelem, a precíziós állattenyésztés vagy a drón-használat. Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára úgy fogalmazott, hogy a veresi szamócát a válságok hívták életre. Megjelent a koronavírus-járvány, az energiaválság és a paradicsomvírus, ám ez a vállalkozás nem túlélési stratégiában gondolkodott, hanem behozott a csúcstechnológiás termelésébe egy új exportképes elemet, a téli szamócatermelést - emlékeztetett.
A mai nap legfontosabb üzenete, hogy egy válságból mindig előre kell menekülni - szögezte le az államtitkár. Juhász Anikó, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára arról szólt, hogy a kertészeti ágazat együttműködése a technológiával, az iparral és az innovációval 2023-tól az új uniós közös agrárpolitikában külön tervként szerepel. Elmondása szerint a minisztériumnak ki kellett dolgoznia az agrártudás és innovációs rendszer leírását és a fejlesztésére tett kísérleteket, amelyek négy intézkedési területet támogatnak, a tanácsadást, a képzést, az innovációt és a digitalizációt. Az első három területen csak a társminisztériumokkal együttműködve lehet előre lépni.
Márkus Zsolt a Veresi Paradicsom Kft. tulajdonos ügyvezetője arról beszélt, hogy az agrárium jó működése minden ország stratégiai célja. Emlékeztetett arra, hogy cégének is több válsággal kellett megküzdenie, a válság elől azonban előre, az innovációba menekültek. A nyilvános cégadatok szerint a Veresi Paradicsom Kft. a 2021-es üzleti évet 1,5 milliárd forint nettó árbevétellel és 6,3 millió forint adózott eredménnyel zárta. A 2020-as üzleti évében 1,43 milliárd forint nettó árbevétel mellett 32,3 millió forint adózott eredményt ért el, míg a járvány előtti évben, 2019-ben még 1,3 milliárd forint volt a nettó árbevétele, és 172,85 millió forint az adózott eredménye.